Un repartidor d’una coneguda empresa de paqueteria no va entregar aquest dilluns un paquet de missatgeria a un veí de Palafrugell, després que aquest es negués a parlar en castellà.

El repartidor i el veí feien els tràmits de l’entrega a través del portal d’una casa ubicada a Palafrugell, un des del carrer i l’altre des de dins del jardí. El repartidor va demanar al veí el número de DNI, per formalitzar el lliurament, però no va entendre els números finals que el veí li recitava en català a l’entrada de casa seva. Parlant en castellà, li va demanar: «Dígamelo en castellano, por favor». El client s’hi va negar i li va repetir en català. A això, el repartidor li va contestar: «Vale, pues nada. Le pongo rechazado»; va tornar a pujar a la furgoneta de transport i va marxar amb el paquet al·legant un rebuig.

L’escena va quedar enregistrada pel porter automàtic. El fill del veí ho ha compartit al seu compte de Twitter denunciant els fets.