Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Medi natural

Palafrugell organitza una nova edició de «Netegem el litoral»

La recollida de residus tindrà lloc dissabte que ve a les platges del Port Pelegrí, Llafranc i, com a novetat d’enguany, també a Tamariu

Imatge d'arxiu d'embarcacions a la platja de Llafranc.

Imatge d'arxiu d'embarcacions a la platja de Llafranc. / Marc Martí Font

Redacció

Redacció

Palafrugell

L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palafrugell ha organitzat per al proper dissabte 14 de setembre la jornada de voluntariat «Netegem el litoral» a les platges del Port Pelegrí, Llafranc i, com afegit d’enguany, Tamariu. Tothom qui ho desitgi pot participar en la neteja de les platges i el fons marí, que es farà en tres modalitats: a peu, en immersió o amb caiac. 

La jornada serà possible gràcies a la col·laboració del centre d’immersió Poseidon Diving Costa Brava a la platja del Port Pelegrí; en el cas de Llafranc, gràcies als centres d’immersió Triton Diving i Barracuda Diving i de l’empresa de caiacs Tourist Service; i de l’Associació de Veïns i Amics de Tamariu, el Club Nàutic Tamariu, el Club d’Immersió Biologia de la UB i Stolli’s Divebase, a Tamariu.

Per fer la neteja a peu no cal fer inscripció prèvia, n’hi ha prou d’anar a les platges del Port Pelegrí, Llafranc i Tamariu, dissabte 14 a partir de les 9 hores, i apropar-se als punts de coordinació. Tampoc cal inscripció prèvia en el cas de la neteja en caiac, que només es farà a Llafranc. En el cas de la participació en immersió, cal contactar amb les empreses col·laboradores a cada platja.

L’objectiu d’aquesta jornada, que se celebra anualment el tercer dissabte de setembre, és conscienciar a la ciutadania sobre la importància de conservar l’ecosistema marí i evitar l’abocament de residus al medi natural.

L’any 2023 van participar en la jornada 60 voluntaris, que van recollir uns 75 kg de residus de diferents materials.

Tracking Pixel Contents