Sant Feliu de Guíxols
«Hem deixat de sortir al balcó per por als ocupes»
Veïns del carrer de la Penitència denuncien el malestar pels ocupes de l’hotel Mediterráneo

Una part de la façana de l’antic Mediterráneo, on es troben els ocupes problemàtics. / DdG

Els veïns del carrer de la Penitència de Sant Feliu de Guíxols viuen amb tensió i malestar des de fa més d’un any per culpa dels ocupes instal·lats a l’antic hotel Mediterráneo. «Hem deixat de sortir al balcó per por als ocupes, ja que han increpat alguns veïns», explica una resident de la zona.
«Hi ha problemes de sorolls molt importants. No sé si només són ocupes o si també es dediquen a altres coses. Els he vist consumir drogues amb una cullera i un encenedor, no estem parlant de fumar porros», relata. A més, la convivència es complica amb baralles freqüents: «Algunes nits no deixen entrar altres ocupes a l’edifici i s’acaben enfrontant. Els Mossos d’Esquadra han hagut d’intervenir diverses vegades».
Els veïns asseguren que informen regularment la Policia Local i segueixen les indicacions de l’administració de finques, que els recomana registrar totes les incidències. Tot i això, lamenten que la situació no s’ha resolt: «No sabem quin és el procediment a seguir. Potser des de l’Administració ens haurien d’explicar millor què podem fer.»
La situació actual es remunta a finals de novembre del 2023, quan la Generalitat es va veure obligada a aturar la subhasta de l’antic hotel Mediterráneo, propietat dels germans Joan i Francesc Anlló. L’immoble, inclòs en un paquet d’herències intestades, havia sortit a subhasta per segon cop amb un preu de sortida de 307.920 euros. Tanmateix, l’ocupació va impedir que el Govern en pogués mantenir la possessió i va haver d’excloure’l de la convocatòria.
Aquest és l’últim hotel dels germans Anlló que encara resta pendent de venda. Joan i Francesc Anlló, antics hotelers de renom a la Costa Brava, van morir el 2002 sense descendència ni testament, de manera que la seva herència va passar a mans de la Generalitat.
El carrer Guifré
El problema de les ocupacions no es limita a l’hotel Mediterráneo. A principis de novembre, els Mossos i la Policia Local van desmantellar un punt de venda de drogues en un habitatge del carrer Guifré, també a Sant Feliu de Guíxols.
Arran de les queixes dels veïns, els agents van intervenir al domicili i van detenir dos homes responsables de la distribució de substàncies. No obstant això, segons denuncien els veïns, els ocupes han tornat a instal·lar-se a l’immoble i han reprès l’activitat il·legal.
Els veïns del carrer Guifré lamenten que, malgrat les actuacions policials, el problema persisteix i genera una creixent sensació d’inseguretat al barri.
Subscriu-te per seguir llegint
- Robatori llampec a Girona: uns encaputxats s'enduen uns 90 mòbils en dos minuts
- Enxampen a aquest famós actor saquejant cotxes amb el seu germà
- Alliberen un nen de dos anys que s'havia quedat tancat dins d'un cotxe a Girona
- Una família intenta recuperar uns terrenys del rebesavi a Palau-saverdera, però s'hi troba un abocador ple de deixalles
- Un camió carregat d’electrodomèstics surt de la via i bolca a l'N-IIa a Sant Julià de Ramis
- «Una bona idea per matar algú és dur-lo a passejar a un penya-segat»
- Llancen una butaca pel balcó al centre de Girona
- “Joc de cartes” busca el millor establiment d’especialitat de les comarques gironines