Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La Policia Local de Palamós rebutja les hores extres «obligades» per Carnaval

Demanen impugnar el decret que imposa aquest servei i negociar la seva situació laboral amb l’Ajuntament sota amenaça de mobilitzar-se

La Vesprà, celebrada aquest dimecres per donar inici al Carnaval.

La Vesprà, celebrada aquest dimecres per donar inici al Carnaval. / Ajuntament de Palamós

Helena Viñas

Helena Viñas

El Sindicat Independent de la Policia Local (SIP-FEPOL) ha emès un comunicat en què manifesta el seu «total rebuig» al decret número 2025/0522 de l’Ajuntament de Palamós, a través del qual «obliga a la mobilització immediata» dels efectius policials per a cobrir «amb 95 hores de serveis extraordinaris» el dispositiu de seguretat que es desplegarà per la celebració del Carnaval al municipi, que va començar el ahir i s’allargarà fins al 5 de març.

Amb motiu d’aquesta festivitat, l’Àrea de Seguretat Ciutadana, Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament ha preparat un seguit de mesures en coordinació amb la Policia Local, com tancar carrers i oferir rutes alternatives als ciutadans, a més de controlar les zones d’estacionament disponibles segons la programació.

Des del sindicat consideren que les hores de servei que el cos policial està duent a terme dins aquest dispositiu de seguretat «vulneren els drets laborals dels treballadors», a més de suposar «un abús d’autoritat per part del consistori».

D’altra banda, indiquen que la situació «és una resposta a la mateixa manca de previsió i planificació» de l’equip de govern, qui «trasllada la responsabilitat als agents de la policia local» quan aquests «ja pateixen una greu manca d’efectius i una sobrecàrrega de treball continuada».

«La solució a la falta de personal no passa per decretar mesures coercitives, sinó per reforçar la plantilla», reblen.

Per tot plegat, SIP-FEPOL denuncia «la manca de diàleg i la imposició unilateral de mesures», a més d’exigir «la retirada immediata d’aquest decret i l’obertura d’una negociació real».

En cas que no es rectifiqui la situació, el sindicat alerta que «els serveis jurídics ja han iniciat els tràmits per impugnar l’esmentat Decret», i que després de Carnestoltes «iniciarem mobilitzacions». «El consistori sap des de fa més d’un any que existeix el conflicte sindical, sense rebre resposta de part de l’equip de govern», conclouen.

Tracking Pixel Contents