Junts porta a debat a Sant Feliu la demografia i l’habitatge: «Cal una planificació seriosa»
Salvador Vergés i Toni Carrión participen en un acte a la Casa Irla sobre immigració, cohesió social i equilibri territorial

Salvador Vergés i Toni Carrión, durant l’acte de Junts a la Casa Irla de Sant Feliu de Guíxols. / DdG

Junts a Sant Feliu de Guíxols va organitzar aquest divendres al vespre un acte a la Casa Irla per debatre sobre demografia, habitatge, immigració, cohesió social i equilibri territorial. La conversa, titulada Repte demogràfic i moment polític: habitatge, nació, immigració i equilibri territorial, va comptar amb la participació del diputat al Parlament Salvador Vergés i del regidor i portaveu de Junts a l’Ajuntament de Sant Feliu, Toni Carrión.
La trobada va servir per posar sobre la taula alguns dels reptes que, segons la formació, afronten tant Sant Feliu de Guíxols com el conjunt de Catalunya, especialment pel que fa a l’accés a l’habitatge, la pressió sobre els serveis públics, la transformació social dels municipis, la immigració i la preservació de la identitat i l’equilibri territorial. Durant la conversa, Vergés va defensar que Catalunya necessita «una planificació demogràfica i territorial seriosa» que permeti garantir l’accés a l’habitatge, preservar la cohesió social i evitar desequilibris que, segons va dir, puguin acabar deteriorant la qualitat de vida dels municipis. El diputat també va remarcar la necessitat que el país recuperi eines i capacitat de decisió per gestionar els seus propis reptes.
Per la seva banda, Carrión va centrar la seva intervenció en la realitat de Sant Feliu de Guíxols i en l’impacte que tenen els canvis demogràfics i socials sobre l’habitatge i els serveis públics. El portaveu municipal de Junts va reivindicar «un model de creixement equilibrat, sostenible i compatible amb la identitat i la cohesió del municipi».
L’acte va comptar amb participació de públic i es va tancar amb un col·loqui final, en què els assistents van poder compartir reflexions i inquietuds sobre el futur del territori. Des de Junts a Sant Feliu van valorar positivament la trobada i van expressar la voluntat de continuar generant espais de debat sobre els reptes que afecten el municipi i el país.
Subscriu-te per seguir llegint
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Genís Rovira, creador d'Hort de Butxaca: 'Molta gent no utilitza l'hort com un espai terapèutic, sinó per saber d'on ve el que menja
- Llei de costes ho prohibeix: aquestes són les sancions per a les persones que extreguin sorra, petxines o pedres de la platja
- Carta d'una lectora: 'Fa mesos que vivim en un bucle insostenible d'ocupacions conflictives
- L'espectacle de la Sagrada Família es va preparar en secret als voltants de Celrà
- Olot desempadrona 1.300 persones en un any per cometre frau i per "ajustar els serveis municipals" a la població
- Dos homes detinguts a Girona per pagar a menors a canvi de sexe
- Aquest és el nou anunci d'Estrella Damm amb presència de diversos espais de la Costa Brava