Un advocat català, Raúl Castañeda, ha deixat més de 4.000 euros de propina pels cambrers d'un restaurant de Marbella, en un gest de solidaritat per les crítiques que un altre client els va fer quan li van demanar el corresponent afegitó.

Segons ha explicat el mateix Castañeda a l'agència de notícies Efe, l'empresari va descobrir a les xarxes socials la queixa viral d'un client, anomenat Enrique, que protestava perquè li havien demanat una propina tot i haver-se gastat en el sopar 4.098 euros, dels quals 372 corresponien al servei en taula.

Juntament amb sis persones més, Castañeda va reservar la mateixa taula que havia fet servir el client enfadat, la 17, per al 22 d’agost. I quan va arribar el moment de pagar va demanar que incloguessin a la factura en concepte de propina la mateixa quantitat que va pagar l'home de la queixa. És a dir: va deixar 4.098 euros extres i la factura total que va pagar va ascendir a 8.179.

Castañeda es va desplaçar expressament a Màlaga des de Barcelona «per tenir un detall amb els cambrers», ha dit, per calcular, que, «tenint en compte que l’establiment té uns 15 cambrers, cada un va marxar a casa amb uns 270 euros extres, només de la nostra taula».

Al seu perfil d’Instagram, l’advocat ha escrit, en al·lusió al client que es va queixar: «El mateix import del qual vas presumir en pagar un àpat, jo el faig deixant-lo de propina als mateixos cambrers amb qui et vas emprenyar. Per cert, molt bon servei».