Els equips de rescat havien recuperat ahir a la nit els cadàvers de dos dels set ocupants de l'Airbus A320 que es va precipitar ahir per la tarda al mar a uns vuit quilòmetres de Sant Cebrià, a prop de Perpinyà, segons van explicar fonts de la Prefectura (Delegació del Govern) del Departament de Pirineus Orientals.

Els morts són els dos pilots de l'aparell, tots dos de nacionalitat alemanya, mentre que els cinc restants, neozelandesos, seguien desapareguts. Les tasques de salvament es reprendran avui per la cèl·lula de crisi posada en marxa per la Prefectura per coordinar les tasques de recerca de la tripulació de l'avió sinistrat. A més, una patrulla marítimav sortir a la recerca de la caixa negra de l'aparell per determinar les causes de l'accident, segons les mateixes fonts.

L'aparell, de la companyia neozelandesa Air New Zeland, s'havia enlairat des d'un aeròdrom al qual havia de tornar després del vol de proves, van assenyalar les fonts, que van precisar que es trobava allà per ser reparat per l'empresa francesa EAS.

Per raons encara sense determinar, l'avió es va estavellar a uns vuit quilòmetres enfront de les costes de Sant Cebrià, prop de Perpinyà, enmig d'unes condicions dolentes climatològiques, amb forta pluja i vent de tramuntana. Mitjans locals apuntaven que l'aparell feia un amaratge d'emergència quan es va precipitar al mar i que l'avió, construït el 2005, operava des del 2006 per XL Airways Germany, que el llogava en lísing a la neozelandesa.

Els radars francesos van perdre el seu senyal entorn de tres quarts de sis de la tarda i poc després les seves restes van ser albirats per un vaixell civil que va avisar als serveis de rescat.

Rescat

Dos vaixells dels serveis de guardacostes, un avió de la marina francesa que efectuava maniobres a prop i un helicòpter van ser enviats a la zona, van precisar fonts de Protecció Civil.

La nit i les condicions climatològiques van dificultar les tasques de recerca dels desapareguts i es va cancel·lar passades les 9 de la nit.

Airbus va desplaçar a la zona del sinistre un equip de cinc experts per recolzar amb assistència tècnica a les autoritats franceses, segons que va informar el fabricant en un comunicat en el qual es va solidaritzar amb les famílies i els cercles pròxims de les víctimes.

L'avió, un aparell de doble motor amb capacitat per a 150 passatgers, va ser lliurat a la companyia neozelandesa el juliol de 2005 i acumulava 7.000 hores de vol, va assenyalar Airbus, filial del consorci aeronàutic europeu EADS.