Després de l'anunci d'indemnitzacions per contrarestar l'efecte de la crisi de l'E.Coli en el sector de les fruites i les verdures espanyoles, la preocupació de la conselleria d'Agricultura es centra ara en com aquesta crisi del cogombre afectarà la campanya de la fruita dolça que acaba de començar. El conseller Josep Maria Pelegrí tem una davallada del consum dels mercats exteriors i ha demanat la complicitat de la ciutadania catalana per ajudar el sector amb el consum de productes autòctons, i especialment als petits productors. Pelegrí ha assegurat que ja ha començat el recompte dels danys que ha provocat aquesta crisi, danys que caldrà compensar, ha dit, amb "indemnitzacions adequades i justes".

El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha assegurat que la crisi del cogombre s'ha encaixat al Departament "amb indignació i preocupació". Indignació per "les acusacions incertes i injustes" que han provocat una greu crisi en el sector de la fruita i la verdura espanyola i la desconfiança dels mercats internacionals. La preocupació, en canvi, és sobre el futur del sector de la fruita dolça catalana, que acaba de començar la seva producció i que podria ser, en els propers mesos, la principal afectada de la desconfiança que ha provocat aquesta crisi.

Pelegrí ha defensat la gran "excel·lència" del sector de la fruita catalana i ha alertat que si les fronteres es tanquen als productes catalans i cau el consum dels mercats internacionals també en el futur més immediat s'exigirà la recompensa dels danys amb "indemnitzacions justes i adequades". El conseller ha explicat que s'ha posat a disposició dels agricultors tots els serveis tècnics del departament per valorar les pèrdues de la última setmana. Davant una possible davallada del consum exterior, Pelegrí considera que es necessiten tots els recursos dels Departament "per ser capaços des del primer moment de detectar-la si es produeix".

Pel que fa a les campanyes publicitàries que l'Estat i la Unió Europea ha acceptat dur a terme per publicitar la fruita i verdura espanyola, i així recuperar la confiança dels consumidors, el conseller considera important estudiar segmentadament l'impacte de la crisi i la incidència que ha tingut a cada país per poder fer una campanya concreta a cada zona. "No podem fer una campanya institucional genèrica perquè llençarem pedres sense saber on anem", ha dit.