El sindicat de docents USTEC-STEs ha recordat avui que Catalunya inverteix menys del 3% del PIB en l'educació pública, la meitat del que dediquen els estats de la Unió Europea, per justificar en part els resultats de les proves de sisè de Primària.

En un comunicat, USTEC-STEs valora que els resultats de l'avaluació, que va presentar ahir la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, mostren grans diferències en els alumnes segons el seu estatus social i econòmic i que això implica que el sistema educatiu "acaba consolidant les desigualtats en lloc de compensar-les".

Segons els resultats de les proves, les conclusions de les quals va presentar ahir la consellera Rigau, més d'un 20% dels alumnes de sisè de Primària de les escoles públiques catalanes no té els coneixements bàsics en català, castellà, matemàtiques i anglès.

Segons l'opinió d'aquesta central, la doble xarxa d'escoles públiques i privades sostingudes amb fons públics, en què l'alumnat més afavorit s'escolaritza en aquestes últimes i els nens amb més dificultats als centres públics, "és una política educativa totalment antisocial".

Les retallades previstes pel departament d'Ensenyament per als pròxims anys als centres públics, especialment en personal i en inversió de noves construccions, "són -segons l'opinió del sindicat- un nou factor negatiu a afegir a les citades circumstàncies desfavorables".

També denuncia que la majoria de titulars dels mitjans de comunicació "posin èmfasi en la diferència entre els resultats dels centres públics i dels privats concertats, sense qüestionar la concentració per nivell socioeconòmic de l'alumnat en un tipus de centre i en l'altre".

Això no obstant, valora en positiu la petita millora dels resultats d'aquest any en relació amb els del curs passat i espera que aquest avanç augmenti els pròxims anys.