El conseller d'Interior, Felip Puig, va advertir ahir que si el Barça torna a jugar tan tard com aquest dijous, que va suposar als espectadors quedar-se sense transport públic, el sobrecost potser l'haurà d'assumir el club, la federació espanyola o els canals de televisió. D'aquesta manera va donar suport a l'Ajuntament de Barcelona en la decisió de no allargar l'horari del Metro tot i que hi havia el Barça-Madrid de Supercopa, que va començar a dos quarts d'onze de la nit, un horari "absurd" per a Puig.

A la polèmica també s'hi va afegir el primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn. En una entrevista a RAC1 va expressar la seva opinió al respecte. Segons Forn, mantenir obert el metro una hora més, com es feia fins fa un any en el cas que els partits del Camp Nou acabessin més tard de l'hora de tancament, suposa un cost de 30.000 euros a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que l'Ajuntament de Barcelona no pot assumir. "Amb molt de gust estudiaríem mesures com aquesta. No ens podem fer responsables d'aquest cost tan elevat", va afegir Joaquim Forn.

Per la seva banda, el conseller Felip Puig va reiterar la seva intenció d'estudiar la possibilitat que espectacles culturals o esportius amb afany de lucre, com concerts multitudinaris i partits de futbol, assumeixin una part dels costos de seguretat i mobilitat que generen, ja que l'Ajuntament i el Govern no estan disposats a donar tants diners. Pel conseller, si els organitzadors dels partits de futbol trien horaris tan tardans és perquè els surt més a compte econòmicament per les audiències televisives. Per això, considera que també han d'assumir els 30.000 euros que costa el Metro. "Si no volen pagar els 30.000 euros, que juguin a les 9 de la nit", va dir.

En la mateixa línia, Joaquim Forn va afegir que "l'alternativa més fàcil és no començar un partit més enllà de les nou del vespre. Si això la gent no ho entén, si la gent no ens ho facilita -que vol dir els clubs, la Federació de Futbol i les televisions- tenim un problema". Forn, a més, va recordar que en alguns partits s'ha allargat l'horari del metro per transportar 1.500 persones a un cost de 30.000 euros, però ara no es pot mantenir perquè "cal garantir altres serveis considerats prioritaris".

El líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, per altra banda, va demanar un acord entre l'Ajuntament de Barcelona i el F.C.Barcelona per evitar situacions com la de dijous, que llavors va passar amb un partit de futbol però que es pot donar amb qualsevol acte multitudinari. A més, va criticar que "la falta d'acord i la no prestació de transport públic, metro o autobús, i una deficient oferta de taxi, només va perjudicar els més de 90.000 aficionats que es van desplaçar ahir a la nit al Camp Nou, molts d'ells turistes".

El dijous a la nit, milers d'espectadors del Camp Nou es van quedar sense transport públic, ja que el partit es va acabar a un quart d'una de la nit, i el Metro tanca a mitjanit. Els autobusos nocturns i els de reforç no van donar a l'abast, i tampoc hi havia prou taxis per tothom. Molts dels espectadors desconeixien que no hi hauria servei de Metro a aquella hora, ja que eren turistes estrangers i l'únic que volien era veure un partit de futbol i anar a dormir.