L'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) ha obert una investigació per un incident que es va produir dilluns passat entre tres avions que feien una maniobra d'aproximació per aterrar a l'aeroport del Prat. Segons fonts de Navegació Aèria, els fets van passar cap a les quatre de la tarda a prop del Port de Barcelona entre un avió d'Aerolíneas Argentinas, procedent de Buenos Aires, un avió d'Iberia, que feia el Pont Aeri, i un altre aparell d'Easyjet, que venia de Milà. Sembla que l'incident es va produir per una manca d'entesa en les indicacions des de la torre de control del Prat.

Segons Catalunya Ràdio, el pilot d'Aerolíneas Argentinas va voler passar a davant del vol d'Easy Jet fent un gir de 360 graus per situar-se entre aquest i el d'Iberia. El pilot de la companyia espanyola va avisar la torre de control i des d'aquí es van donar indicacions al pilot de la companyia argentina que intercedia la ruta d'aterratge dels avions d'Iberia i d'Easyjet, de manera que l'aparell argentí va tornar a fer una maniobra brusca amb un gir de 360 graus. En aquest moment, va estar a punt de xocar contra l'avió d'Iberia. Els dos aparells es van situar verticalment a només una distància de 90 metres i van volar en paral·lel durant uns instants.

L'audio sobre la conversa entre el pilot argentí i el controlador al que ha tingut accés Catalunya Ràdio mostra la picabaralla que van tenir. "Això no ho pot fer, amb aquest rumb, home!", li diu el controlador al pilot argentí, i aquest li respon: "He seguit les instruccions de control", Posteriorment, el controlador li ordena que segueixi les instruccions i exclama: "Quin merder que ha muntat, l'argentina!".