Les desigualtats educatives han empitjorat a Catalunya i són "un llast" per a la millora dels resultats, segons un estudi que va presentar ahir la Fundació Bofill, que compara i analitza les proves del Programa per a l'Avaluació Internacional dels Alumnes (PISA) de 2003 i 2012. L'estudi Equitat i resultats educatius a Catalunya compara els resultats d'aquestes dues proves PISA, uns anys en què es van centrar en les competències en matemàtica. L'informe estima que l'impacte de l'origen social de l'alumnat en els resultats en matemàtiques ha augmentat en un 23 per cent a Catalunya en aquests 9 anys i que les diferències de rendiment dels alumnes que estudien en centres públics i privats són inexistents si es té en compte l'origen social dels estudiants.

Per la seva banda, el departament d'Ensenyament va assegurar que els resultats de les proves d'avaluació de 4t d'ESO del 2014 havien confirmat que la diferència en matemàtiques s'havia reduït entre homes i dones i també entre alumnes de nivell socioeconòmic baix.

En un comunicat, la conselleria va restar rigor científic a l'informe de la Fundació Bofill sobre els resultats acadèmics.