Un antic dirigent de CDC em diu: "Mas està molt més angoixat pel fet que el pugui afectar penalment el cas Innova que no pas per la seva imputació respecte a la consulta del 9-N".

No em sorprèn gaire. Sempre he cregut que la bomba del cas Innova acabarà explotant. Per dir-ho col·loquialment, la van fer massa grossa. N'he escrit força, perquè és un tema greu i evident.

El titular del jutjat numero tres de Reus està instruint el tentacular cas de manera impecable, amb absoluta independència i professionalitat. Estic convençut que hi trobarà petroli, perquè n'hi ha.

La darrera mostra ha estat un acte escruixidor, imputant un empresari que va vendre pròtesis defectuoses, presumptament saltant-se la Llei de Contractes Públics, cometent un delicte de falsedat documental, un altre contra la salut pública i un de blanqueig de capitals.

L'acte és demolidor. Resultaria que un traumatòleg va denunciar l'ús d'aquelles pròtesis i es van deixar de comprar.

Aquesta actitud lògica, atesos els perills que implicaven pels afectats, va ser anul·lada després d'unes singulars gestions superiors.

L'acte en diu el següent: "Como explica la Fiscalía de Tarragona en la comparecencia, el propio imputado, además de reconocer la existencia de reuniones para obtener trato de favor, acude a los responsables del Ayuntamiento de Reus para que presionen a los médicos para que contraten sus prótesis. Siendo destacable que además se reconocen por el mismo imputado reuniones al más alto nivel autonómico (Conseller Mena y el Presidente de la Generalitat, Artur Mas)".

Això, en un país amb llibertat real d'expressió i amb partits més amatents als temes sanitaris, hagués generat un escàndol immens. Aquí dubto que mai se'n digui un mot aclaridor per part del conglomerat format pels mitjans públics i els molt servils, a base de subvencions.

Tot l'acte fa esgarrifar. No hi va haver cap tipus de licitació pública, com prescriu la llei, aspecte crucial respecte la voluntat de crear nous consorcis. Una de les finalitats bàsiques de l'actual Generalitat és desterrar-hi el Dret Administratiu, objectivament aplicable i aplicat de sempre, substituint-lo pel dret mercantil, cosa aberrant, facilitadora de la corrupció i contrària a tot el que es vulgui de just i de lògic.

El mateix acte afirma, citant la Fiscalia, que es tractava de "prótesis de baja calidad, con fallas en las condiciones higiénicas de su producción, así como la alteración de los precintos de calidad de las mismas, de forma que se venden piezas caducadas como si estuvieran en estado correcto". Citant novament la Fiscalia, entre cometes i en negreta, l'acte afegeix que tot plegat és "especialmente grave si conectamos las dos situaciones, de forma que quien vende medicamentos o prótesis médicas en mal estado, al mismo tiempo presiona a la administración para que se las compre, y lo que es peor, esta administración asume tal venta".

Era una irregularitat que podia estar rodejada de moltes altres. En efecte, una assessora jurídica d'aquell immens grup d'origen sanitari va redactar, el 28 de novembre de 2014, una informe dient que "de tota la contractació de les entitats del grup només un 10-15 per cent compleix el TRLCSP". Al·ludeix al ben vigent, i molt necessari "Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic". Concorda del tot amb la legislació de la Unió Europea.

Aquesta il·licitud és inherent al model Innova, creació del sempre obedient (a Mas) Josep Prat. Un model que Prat, director general de l'Institut Català de la Salut i membre del consell assessor en Salut del President Artur Mas, per designació directa d'aquest, va voler imposar al conjunt de la sanitat pública catalana, amb l'assessorament de la molt cara consultora multinacional Pricewaterhousecoopers. Volgué arrasar tot vestigi públic a la sanitat catalana, fent-ne desaparèixer l'equitat. Qui encara pensi en votar Mas o CDC, ho hauria de tenir ben present. Si els candidats a haver de portar una pròtesi, com són un gran nombre de genolls de cada lector, pensessin i parlessin, no en tindrien cap dubte.