La Junta Electoral Provincial de Barcelona va requerir ahir a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) que, «de forma immediata», elimini el logotip 'Junts' de la campanya promocional d'estiu difosa a través de TV3 i Catalunya Ràdio, degut a la seva «similitud» amb el logotip de la candidatura unitària independentista Junts pel Sí.

En la resolució d'aquest organisme, la Junta Electoral Provincial detalla així la similitud de «els caràcters tipogràfics (imitant la cal·ligrafia manual) emmarcats en una figura geomètrica (quadrat amb vores arrodonits i cercle, respectivament) i els colors (en tots dos casos, blanc sobre fons verd)».

En la denúncia presentada el passat 10 d'agost, el PSC advertia de la «vulneració» dels «principis de pluralisme polític i social, igualtat, així com dels de neutralitat informativa i proporcionalitat exigibles en període electoral als mitjans de comunicació, en general, i públics, en particular».

La Junta Electoral Provincial reconeix en tot cas que els arguments de la CCMA són «raonables» en relació amb l'eslògan i la cançó de la campanya, basant-se en l'«objectivitat» de les dates que «exclouen la intencionalitat de captació de sufragis», atès que la campanya va ser emesa per primera vegada el 24 de juny, dues setmanes abans de l'acord entre CDC, ERC i entitats sobiranistes.

No obstant això, matisa que malgrat això «resulta evident la confusió/identificació que, en el període electoral en què ens trobem, pot provocar la utilització del logotip 'Junts'», així que és «indiferent» que «la confusió/identificació no hagués estat buscada de forma intencionada».

«Per la seva similitud amb el de l'esmentada candidatura política, la utilització del logotip 'Junts' té una incidència electoral sobrevinguda indubtable i pugna amb l'específica obligació que als mitjans de comunicació de titularitat pública imposa la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG) de respectar el pluralisme polític i social, la neutralitat informativa i a proporcionalitat, així com amb els principis de transparència, objectivitat i igualtat», agrega l'escrit.

Fonts de la CCMA van expressar el seu desacord amb la resolució, que va ser recorreguda per l'ens català el passat dia 15 d'agost, i van explicar que la campanya seguirà emetent-se fins que la Junta Electoral Central emeti el seu dictamen definitiu sobre les al·legacions presentades per les dues parts.