Caixa Bank haurà de pagar una multa de 10.000 euros per haver cobrat una comissió de 2,4 euros a un client de la seva oficina de Santpedor sense haver-lo avisat. És la sanció que li ha imposat el Jutjat Contenciós Administratiu 3 de Barcelona per una infracció greu del Codi de Consum. La sentència, retreu a La Caixa que el rètol informatiu de preus penjat a l'oficina no informava d'aquesta comissió, que s'aplicava per les impressions fetes amb la llibreta, i que, igualment, el plafó no estava en un lloc visible.

La sentència judicial tomba el recurs que La Caixa havia interposat contra la resolució de l'Ajuntament de Santpedor, que ja havia sancionat l'entitat bancària pel mateix motiu. Tot i així, el jutge ha rebaixat fins als 10.000 euros l'import de la multa, ja que el consistori l'havia fixat en 20.000 euros.

Els fets van tenir lloc el juny del 2013. Segons va denunciar l'afectat a la Policia Local de Santpedor, La Caixa li havia cobrat una comissió de 2,4 euros al compte corrent en concepte d'administració de dipòsit. Quan va anar a demanar explicacions a l'oficina santpedorenca, situada a la plaça de la Pau, un empleat li va explicar que era un precepte que es cobrava en funció de les impressions fetes a la llibreta, concretament a partir de la desena impressió. Quan el denunciant li va manifestar que desconeixia aquest recàrrec, el treballador li va esmentar que el preu estava exposat en un plafó informatiu de l'oficina. L'afectat, però, va evidenciar que el rètol estava al fons de l'establiment, a fora de la vista dels clients. Després, es va comprovar que el rètol no informava d'aquest recàrrec en concret.