Els 21 directius que integren la cúpula de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) cobren de mitjana 10.112 euros bruts al mes, ja que la seva retribució conjunta puja a 2,5 milions d'euros l'any, amb sous que arriben fins a 135.545 euros anuals, sumant sou fix i complements màxims. L'empresa pública que gestiona el transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona va difondre ahir en el seu portal de transparència el sou de la cúpula d'aquest ens, en compliment d'una petició que li va formular per unanimitat el Parlament de Catalunya el mes de març passat, en plena polèmica per les vagues al metro i al servei de bus i arran de les queixes sindicals per l'alta remuneració dels directius de TMB.

El sou més alt a la cúpula de TMB correspon a la directora de la xarxa de Bus, Marta Labarta, amb una retribució bruta màxima de 135.545 euros anuals (120.000 en sou fix i 15.545 com a màxim en complements) i al director de la xarxa de Metro, Marc Grau, amb una retribució bruta anual màxima de 135.532 euros, tots dos en el càrrec des d'abans de les últimes eleccions municipals. El conseller delegat, Enric Cañas, que ocupa el càrrec després de les municipals de maig de l'any passat, té una retribució anual de 105.938 euros -tot en concepte de sou fix. Tots 21 càrrecs directius de TMB tenen un sou superior als cent mil euros anuals, a excepció del director executiu de màrqueting, Joaquim Balsera, exalcalde socialista de Gavà (Baix Llobregat), que es queda en una retribució de 83.000 euros, tota en concepte de sou fix.

En canvi, ni la presidenta de TMB, Mercedes Vidal -actual regidora de BComú a l'Ajuntament de Barcelona-, ni el vicepresident, Antoni Poveda -alcalde socialista de Sant Joan Despí-, tenen cap remuneració pels seus càrrecs, ja que tots dos han renunciat expressament a cobrar les dietes que els corresponen com a consellers de Ferrocarril Metropolità i de Transports de Barcelona (en els dos casos de 405 i 338 euros al trimestre, respectivament).