El Ministeri de Defensa crearà el registre centralitzat dels espanyols que hagin prestat jurament o promesa davant la bandera d'Espanya, per recollir i gestionar de forma automatitzada les dades de caràcter personal.

Així figura en una ordre publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), per la qual es modifica una altra ordre de 16 de maig de 2004, per la qual s'estableix el procediment perquè els espanyols puguin sol·licitar i realitzar el jurament o promesa davant la bandera d'Espanya.

Defensa justifica el canvi normatiu per la necessitat de disposar d'un registre del personal civil que realitza aquest jurament o promesa i determinar el temps mínim que ha de transcórrer des que el citat personal efectua el jurament o promesa fins que pugui tornar a realitzar-lo.

S'estableix que "perquè no desmereixi la importància i transcendència de l'acte, entre la data del jurament o promesa inicial i la seva renovació haurà d'intervenir un lapse de temps de, almenys, vint-i-cinc anys".

En aquest registre constarà el DNI, nom, cognoms i nacionalitat del sol·licitant, la data, lloc de naixement (ajuntament i província) i sexe, el domicili actual, codi postal, municipi i província, el número de telèfon i adreça de correu electrònic, i l'opció triada entre l'Exèrcit de Terra, l'Armada, l'Exèrcit de l'Aire o un altre organisme, en el qual es desitja prestar jurament o promesa davant la bandera.

La nova norma també inclou als residents a l'estranger, a els qui els emplaça a sol·licitar la jura de bandera en les oficines de Defensa corresponent al país de residència. Estableix que l'acte podrà realitzar-se en aquesta delegació, ambaixada, oficina consular o en el lloc en què eventualment es trobin destacades forces espanyoles.