La coordinadora general del PDeCAT, Marta Pascal, va carregar ahir contra el Jo pregunto de TV3, en què el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, es va sotmetre a les preguntes que li formulaven en directe un grup de ciutadans. «Vaig tenir la sensació que el país no estava representat en tota la seva diversitat», va especificar Pascal, per la qual cosa va demanar fer una «reflexió» sobre el format del programa.

«Només en vaig veure una part, perquè era diumenge a la nit i s'anava fent tard», va matisar amb ironia la coordinadora general del PDeCAT. «Però tota la bona part del programa que vaig veure tenia aquesta sensació», va corroborar Pascal. «I crec que això mereix les reflexions pertinents», va afegir.

La coordinadora general del PDeCAT va posar veu als comentaris crítics que circulaven durant l'emissió del programa per les xarxes socials. És el cas del director de Comunicacions i Relacions Exteriors de Carles Puigdemont, Joan Maria Piqué, qui va criticar l'ocultació dels càrrecs o compromisos ideològic dels dotze entrevistadors que van fer preguntes al president de la Generalitat. «Tots presentats com a ciutadans sense esmentar càrrecs i/o compromís ideològic, i tots extremament crítics amb CiU i PDeCAT», va piular Piqué.

Líder d'audiència

L'estrena del programa de TV3 Jo pregunto va liderar l'audiència de diumenge a la nit amb una quota del 16,3% i va acumular més d'1.300.000 espectadors en les tres hores que va durar. Segons va informar ahir la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Jo pregunto es va situar com a primera opció televisiva de la nit des del seu inici, a les 22.00 hores, i es va mantenir com a programa més vist fins al final de l'emissió, amb una audiència mitjana de 429.000 espectadors.

Durant les tres hores de durada, el programa va tenir una audiència acumulada de 1.354.000 espectadors, que van seguir l'emissió durant un minut o més. El minut d'or, el més vist, es va produir a les 22:14 hores, quan un jove de Reus, Andreu Agredano, formulava una pregunta sobre el model de creixement del Camp de Tarragona i sobre el projecte de Barcelona World. En aquell moment veien el programa 625.000 espectadors i la quota era del 18,5%.

El programa també va tenir una gran repercussió a les xarxes socials i es van arribar a emetre 59.100 missatges sobre el mateix a Twitter.