Catalunya vol establir una taxa anual de 40 a 110 euros per cotxe per acabar amb els peatges La Generalitat planteja que entri en vigor el gener de 2019 i servirà per pagar el manteniment i finançar noves infraestructures Els peatges de les autopistes tenen els dies comptats, però els conductors seguiran pagant per usar aquestes infraestructures. La Generalitat planteja establir una taxa, que se situaria entre els 40 euros i els 110 euros anuals per conductor, que donaria accés a totes les vies d'alta capacitat catalana. Els turistes o vehicles de pas haurien de pagar una vinyeta diària, setmanal o mensual com ja passa en molts països d'Europa.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, ha explicat a RAC1 que "davant la finalització de les concessions actuals en moltes autopistes, haurem de prendre una decisió. O incorporem els costos de manteniment als Pressupostos, o busquem la manera que en paguin qui les usen".

L'any 2019 acaba la concessió de l'AP7 entre Tarragona i València. Dos anys després, finalitzen diverses concessions, la més important de les quals l'AP7 entre La Jonquera i Tarragona.

El Govern recorda que les autovies i autopistes tenen uns importants costos de manteniment i finançament i que actualment tots els ciutadans ja paguen 40 euros anuals per peatges a l'ombra, com el que hi ha per exemple a l'Eix Transversal.

"La gratuïtat no existeix", ha afegit Font, que remarca que el model actual crea greuges territorials, ja que hi ha comarques on totes les vies d'alta capacitat són de peatge, mentre que d'altres no tenen peatge però sí peatges a l'ombra.

L'anunci de la Generalitat ja ha motivat el rebuig frontal del president del PP català, Xavier Garcia Albiol, que ha assegurat que combatrien la proposta "amb tota contundència".