El portaveu de la plataforma 'Les escoles diuen prou', Jaume Valls, ha suggerit que la Guàrdia Civil substitueixi els examinadors, que es troben en vaga des de fa mesos i ha deixat milers d'aspirants sense poder obtenir el seu carnet de conduir. Aquest seria, per Valls, el recurs "més ràpid", ja que són funcionaris i tenen formació en seguretat vial. En cas de no ser possible, les autoescoles han suggerit un traspàs de les competències perquè cada comunitat pugui gestionar les proves o bé, "si fos necessari", una privatització o externalització del servei després que la DGT doni per impossible satisfer la reclamació dels examinadors o activar "amb caràcter urgent" el personal no qualificat de la reserva militar, tot i que caldria formar-los. Valls ha advertit que el sector estar prop del "col·lapse" i ha dit que es veurà obligat a aplicar Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació i ha demanat indemnitzacions per fer front a les pèrdues causades per la vaga.

Concretament, s'ha referit a conceptes com la inversió en vehicles i als locals, als deutes, amb multes i recàrrecs, adquirits per crèdits que han hagut de demanar per poder continuar sobrevivint. En aquest sentit, Valls ha assegurat que no són els "únics perjudicats", ja que també s'han vist afectats els venedors de vehicles, el sector de les asseguradores i les empreses de transport, segons ha dit en roda de premsa, acompanyat del vicepresident de la Federació d´Autoescoles de Catalunya, Joan Sala, i el director de socis col·lectius de PIMEC, Jacint Soler.

Pel portaveu de la plataforma, la vaga d'examinadors és "sinó il·legal, poc seriosa" i ha negat que la DGT es comprometés fa dos anys a aplicar millores salarials als examinadors, sinó a "elevar-ho a l'estament superior" un cop hi hagués el govern format, aleshores en funcions. Per Valls, però, l'augment "no és possible ni per la seva categoria professional ni nivell d'estudis".