07 de febrer de 2018
07.02.2018

L'alta velocitat intel·ligent EVA arribarà el 2019 amb preus un 25% més barats

El seu primer trajecte cobrirà la relació Barcelona-Madrid i tindrà el Prat com a centre d'operacions. El servei neix amb l'objectiu d'atreure els joves

07.02.2018 | 18:32
Presentació d´EVA, el nou AVE «low cost» de Renfe.

Renfe llançarà el 2019 el nou servei d'alta velocitat EVA, un nou concepte de tren intel·ligent que neix amb l'objectiu d'atreure nous segments poblacionals i especialment els joves, oferint preus fins a un 25% més baixos respecte a l'AVE i nous serveis personalitzats. Així ho va explicar ahir en roda de premsa el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que va indicar que el primer trajecte d'EVA serà Barcelona-Camp de Tarragona-Madrid, i tindrà el Prat de Llobregat com a centre d'operacions.

L'estimació inicial és començar amb cinc freqüències diàries per sentit i transportar 1.050.000 passatgers anuals, dels quals 400.000 procediran del cotxe i 250.000 seran nous passatgers. Encara que el servei s'estendrà en el futur a altres corredors, s'ha escollit la relació Barcelona-Madrid perquè és la que més trànsit registra i té major valor afegit.

El ministre va defensar que l'estació de Barcelona-Sants té ja un alt grau d'ús, per la qual cosa El Prat resulta una bona alternativa a causa de la seva proximitat a l'Aeroport i la seva interconnexió entre diversos mitjans de transport, com Rodalies, Metro, autobusos i taxis. A més, va afirmar que un 25% de la població resident a l'àrea metropolitana de Barcelona triga menys a arribar a l'estació del Prat de Llobregat que a la de Barcelona-Sants.

Perquè l'estació del Prat pugui fer front a aquest nou servei d'alta velocitat, es farà una reforma de les seves instal·lacions que comportarà una inversió de dos milions d'euros, i també es dotarà d'un aparcament per a vehicles elèctrics.

L'anunci d'EVA -que és AVE a l'inrevés- es produeix a punt de complir-se el desè aniversari de l'alta velocitat a Barcelona. Cal tenir en compte que la connexió directa entre Madrid i la capital catalana en serveis AVE, excloent la resta de relacions de la línia, acumula més de 35 milions de viatgers després d'experimentar un repunt del 7,6% el 2017 i registrant una quota de mercat del 65% respecte a l'avió.


Demanen una parada a Lleida

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, demanarà al ministre de Foment que el nou servei d'alta velocitat tingui parada també a Lleida, en el seu recorregut inicial entre Madrid i la nova estació del Prat de Llobregat. Ros va remarcar la importància que té per a la ciutat disposar de bones comunicacions, i va recordar l'«èxit» que ha suposat l'arribada de l'AVE a Lleida.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook