El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, va assegurar que l'empresa ha posat en marxa un pla perquè en un termini màxim de quatre anys no hi hagi al metro de Barcelona «cap element que tingui amiant», però que la voluntat és accelerar-ho perquè aquest termini es redueixi a tres anys.

Enric Cañas va afirmar que les garanties de la qualitat de l'aire a la xarxa de metro «són totals» i va destacar que TMB va començar a detectar, encapsular i retirar de manera planificada l'amiant de les seves instal·lacions i vehicles el 1987, abans que el seu ús i fabricació fossin prohibits a Espanya.

El conseller delegat de TMB, el director de la Xarxa de Metro, Marc Grau, el director de Manteniment, Jordi Micàs, i el responsable de Salut i Seguretat, el doctor Miquel Mira, van explicar les mesures adoptades en relació amb la presència de materials amb contingut d'amiant a les instal·lacions i vehicles del metro de Barcelona.

Inventari exhaustiu

Enric Cañas va destacar l'inventari exhaustiu d'elements que contenen amiant en tota la xarxa que, des de fa un any, porta a terme una empresa externa i que permet a TMB planificar la seva retirada, encara que, va subratllar, «no estigui obligada». El conseller delegat de TMB va explicar que, arran de l'alerta per les intoxicacions per amiant al Metro de Madrid, aquest estiu, TMB va buscar, per primera vegada, amiant en la pintura bituminosa antisoroll que revesteix les caixes metàl·liques dels trens de les sèries 3000, 4000 i 2000, dels anys 80.