19 de febrer de 2020
19.02.2020

Tots els descomptes de 'Vine a Barcelona', la campanya de promoció per compensar el buit del MWC

Botigues, restaurants, hotels i museus ofereixen preus baixos del 21 de febrer a l'1 de març

19.02.2020 | 16:27
Tots els descomptes de 'Vine a Barcelona', la campanya de promoció per compensar el buit del MWC

Més de 150 establiments s'han sumat a la campanya de promoció 'Vine a Barcelona. Ara és el moment' organitzada pel consorci Turisme Barcelona amb el suport de l'Ajuntament de la ciutat i les organitzacions empresarials per omplir el buit que ha deixat la suspensió del Mobile World Congress (MWC). Entre el 21 de febrer i l'1 de març, els museus i edificis històrics oferiran una entrada 2x1, les botigues tindran descomptes del 20%, el mateix percentatge de rebaixa que aplicaran els apartaments turístics. Els hotels aplicaran descomptes lineals a totes les reserves i els restaurants oferiran un menú a preu tancat durant tota la setmana. A més, Renfe posarà a la venda bitllets un 35% més barats en trajectes estatals amb destinació Barcelona.

En una roda de premsa, el primer tinent d'alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha fet una crida a hotels, restauradors i comerços a formar part de la 'Barcelona Opportunity Week', una campanya adreçada a aquelles persones que tenien reserves fetes durant la setmana en la qual s'havia de celebrar el congrés de telefonia mòbil, que s'ha suspès després que algunes de les empreses es neguessin a venir a la capital catalana per la por a un contagi de coronavirus.

De moment, 150 empreses i operadors han confirmat que participaran en la campanya, segons ha dit el director general de Turisme Barcelona, Joan Torrella, l'encarregat d'explicar el programa de descomptes. Turisme Barcelona espera que aquesta xifra s'ampliï en els propers dies i fins l'1 de març. El consorci ha habilitat el web www.visitbarcelona.com/barcelonaweek on es podrà consultar l'oferta, que anirà variant dia a dia segons les noves incorporacions.

En la primera onada de propostes hi predominen els equipaments culturals i relacionats amb patrimoni i lleure perquè són ofertes que no requereixen una proposta "a mida", com la dels restaurants o hotels, segons el representant de Turisme Barcelona. Museus municipals, consorciats i equipaments com la Casa Batlló, el Recinte modernista de Sant Pau, el CaixaForum, la Casa de les Punxes, la Fundació Tàpies, el MNAC, el MACBA o el Palau de la Música s'han posat d'acord per oferir entrades 2x1.

També s'han sumat a la proposta botigues i comerços que oferiran un 20% de descompte en alguns articles seleccionats o la xarxa de mercats de la ciutat. Per exemple, el Mercat de la Concepció que farà un tast de productes de mercats el divendres 28 i 29 de febrer. A banda d'oferir descomptes per habitacions, els hotels també oferiran menús a preu tancat que poden rondar els 20 euros i faran alguna jornada de portes obertes, ha explicat Torrella.

Pel que fa al transport, s'està estudiant incloure descomptes amb preus especials per anar a Barcelona des de Londres, París i Roma.


Les pèrdues d'hotels, restaurants i comerços, no quantificades


Els hotels, restaurants i comerços no tenen quantificades les pèrdues que ha suposat la cancel·lació del Mobile, una de les millors setmanes de l'any per aquests sectors, segons han explicat els representats gremials. En una atenció als mitjans, el director general del Gremi de Restauració, Roger Pallarols, ha admès que "no hi ha setmana que pugui compensar la pèrdua" del congrés de telefonia mòbil. I és que els restauradors esperaven facturar 40 milions d'euros dels 500 milions genera l'esdeveniment a la ciutat.

Per mirar de compensar aquesta "pèrdua irreversible", segons Pallarols, les associacions que representen el sector de la restauració instaran les empreses a fer una proposta de menú especial durant la setmana que "demostri la qualitat gastronòmica" barcelonina. Una oferta que no només ha de tenir com a objectiu pal·liar el "desenllaç tràgic" del Mobile sinó "connectar" amb el públic local, ha insistit.

De moment, les organitzacions no han consensuat preus i deixen aquesta decisió a cada local. La mateixa política seguiran els comerciants, segons ha dit el director de Barcelona Comerç, Alfons Barti. En una atenció als periodistes, Barti ha rebutjat marcar "descomptes generalitzats" i ha defensat que les diferents tipologies de comerços han de triar rebaixar els productes que mes els convingui.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook