El PSC ha proposat una «refundació» dels mitjans públics de la Generalitat (TV3 i Catalunya Ràdio) per «restablir la missió de servei públic» i «recuperar la credibilitat». L'executiva del partit va aprovar ahir un document per «recuperar l'esperit fundacional» dels mitjans públics. El document indica que, «lluny de treballar per a tots els catalans», TV3 «sembla sentir-se còmoda en ser un instrument de l'estratègia independentista»: «Aquesta aposta ha traspassat totes les línies vermelles», consideren. Els socialistes apunten que hi ha dos punts «irrenunciables» per iniciar el procés. D'una banda, «restablir les missions de servei públic», amb «la transmissió d'una informació veraç, objectiva i equilibrada». D'altra banda, renovar els òrgans de govern de la CCMA i del Consell de l'Audiovisual.

Més enllà de la vessant més política, els socialistes apunten que els mitjans públics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) es troben immersos en un «canvi de paradigma» com a resultat dels canvis tecnològics i digitals, i assenyalen que això «obliga a una revisió». «Cal que TV3 i Catalunya Ràdio siguin de tots i cal un esforç per millorar-la i perquè tingui viabilitat», va explicar ahir mateix en roda de premsa la portaveu parlamentària, Alícia Romero.

El document, obert a modificacions, planteja dotze punts per refundar la CCMA. La voluntat dels socialistes és compartir-lo amb experts i forces polítiques i «copsar suggeriments, angoixes i inquietuds» arran de l'informe que n'ha fet el partit per poder-lo «millorar», va afegir Romero.

La proposta dels socialistes planteja elaborar un pla estratègic per assumir la «transició digital», aprovar el contracte programa de la CCMA o una «reestructuració organitzativa que permeti la culminació de la CCMA-digital». També parlen de «reconstruir els vincles de confiança amb el conjunt de la societat catalana». En una altra línia, volen que la Corporació implementi estratègies per respondre d'un mercat «cada cop més dinàmic i competitiu». Un altre punt rellevant és l'aposta per «la construcció d'una plataforma de serveis Over The Top (OTT)» .