Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El ministre Marlaska diu que a Catalunya es fan més exàmens de conduir perquè hi ha més suspensos

A Girona hi ha prop de 9.000 persones en llista d'espera per examinar-se

Un cotxe d'una autoescola circulant per la ciutat de Girona en una imatge d'arxiu

Un cotxe d'una autoescola circulant per la ciutat de Girona en una imatge d'arxiu / Marc Martí Font

EFE

EFE

El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha dit aquest dimecres que a Catalunya es fan més exàmens de conduir perquè hi ha una xifra cada vegada més gran de suspesos, tot i que el govern continua treballant per incrementar el nombre d'examinadors i reduir així la llista d'espera.

Una llista d'espera per obtenir el carnet de conduir que la diputada d'ERC Inés Granollers, que ha preguntat al Ple del Congrés per la gestió de la DGT a Catalunya, ha xifrat en unes 80.000 persones, que esperen una mitjana de tres mesos per examinar-se del teòric i de sis per al pràctic.

D'elles, gairebé 50.000 corresponen a Barcelona, prop de 9.000 a Girona, almenys 7.000 a Tarragona i gairebé 6.000 a Lleida.

Granollers ha titllat d'"insuficients" les mesures posades en marxa pel govern espanyol, que ha dit que ho està fent "fatal", i ha criticat l'executiu central per no acceptar el suport que li ofereix el Servei Català de Trànsit per una "obsessió per la centralitat espanyola".

En la seva resposta, el ministre de l'Interior, que ha fet una "valoració raonablement positiva" de la situació, ha indicat que actualment a Catalunya hi ha 126 examinadors, cosa que representa un 82 % de cobertura, però "en les properes dates" en seran 142, cosa que elevarà la cobertura per sobre del 100 %.

Ha declarat que a les ofertes d'ocupació pública dels últims anys s'han creat 800 noves places d'examinadors, de les quals més de 100 per a Catalunya, un 13 %, i s'han incorporat 445 interins des del 2018, més de 100 a Catalunya.

En tot cas, ha apuntat que també cal treballar, i ho estan fent amb el Servei Català de Trànsit, per millorar la qualitat de la formació viària dels aspirants, que està transferida a la Generalitat.

En aquest sentit ha manifestat que els aprovats han disminuït "ostensiblement", a un 47 %, i això comporta que hi hagi "moltes més proves per realitzar en no tenir aptes en una primera i segona convocatòria".

Tracking Pixel Contents