Polèmica després que l'himne d'Espanya hagi sonat tres vegades a la Processó General de Mataró
El president de la Comissió de Setmana Santa argumenta que és una tradició adoptada de les processons andaluses.

Imatge de la Processó General de Mataró. / @matarocultura
ACN
S'ha interpretat l'himne d'Espanya fins a tres vegades en la Processó General de Mataró d'aquest Divendres Sant. Concretament, a la sortida de tres passos des de la Basílica de Santa Maria: Nuestra Señora de la Esperanza, Sant Sepulcre i Nuestra Señora de la Soledad. L'any passat ja va sonar una vegada, però aquest any han estat fins a tres. Un fet que ha generat polèmica. El president de la Comissió de Setmana Santa, Diego Fernández, ha argumentat, en declaracions a tvmataró, que és una tradició adoptada de les processons andaluses i que "en cap cas té una connotació política".
"És cert que pot cridar l'atenció, però es tracta de tradicions que s’hereten d'Andalusia. Allà és molt típic veure un pas sortir d’un temple o una germandat amb l’himne d’Espanya, que és la Marxa Reial. Per a nosaltres una Mare de Déu és la reina del cel, per això li toquem la Marxa Reial", ha afegit el president.
La Comissió de Setmana Santa ha informat inicialment que l’himne d'Espanya l’havia interpretat la Banda Municipal de Barcelona. Però posteriorment, l'organització ha admès una confusió. Es tracta d'un grup de músics que es fan dir Banda de Música de Barcelona que actuen per Setmana Santa i no hi ha cap entitat formal al darrere.
- Mor Narcís Bes, històric botiguer del Barri Vell de Girona
- Pànic al descens: La salvació més cara en 18 anys
- Detenen una treballadora d'una benzinera de Ripoll per quedar-se més de 13.000 euros de la venda de tabac
- Li roben una bicicleta de 12.000 euros mentre era en una cafeteria del Barri Vell de Girona i els Mossos la recuperen
- La faceta més saludable dels germans Roca: difonen un estudi clau per al futur dels gironins
- Si torno, em mataran': Un dels rostres gironins de la regularització
- Carta d'una lectora: 'Quants diners destina l'Ajuntament a reparar els danys provocats pels orins de gos?
- Per què han deixat dretes les parets després de l’enderroc del polèmic edifici de Tomàs Mieres de Girona?