R.Reyner, Fornells/Girona.

L'Ajuntament de Fornells de la Selva s'oposa frontalment a l'enderrocament del viaducte que connecta la carretera N-II amb la zona sud de l'àrea urbana de Girona a través del polígon industrial de Fornells. Una eliminació prevista en el document per a informació pública de l'enllaç d'aquest municipi amb l'autopista AP-7, per al qual s'admeten al·legacions fins dimarts. El de Fornells és un dels tres nous enllaços que s'han previst coincidint amb les obres d'ampliació de l'autopista. Els altres dos són el de Sant Gregori -que s'ha anomenat Girona centre- i el de Vilademuls. En el que respecta al Gironès, tant el Consell Comarcal com Fornells, Aiguaviva i Sant Gregori presentaran els seus documents d'oposició al projecte.

Pel que fa a Fornells, demà passat el ple de l'Ajuntament n'aprovarà les al·legacions, d'entre les quals destaca el rebuig total a l'enderrocament del viaducte que serveix d'enllaç entre la N-II i la rotonda que dóna pas a l'entrada a l'àrea urbana de Girona a través del polígon industrial de Fornells.

El projecte preveu que, sense aquest viaducte, els vehicles que entrin o surtin de Girona sud per la N-II hagin de passar necessàriament per l'enllaç múltiple que connectarà la N-II desdoblada (autovia A-2), la variant de la N-II per Sant Daniel, i l'autopista. Aquest enllaç inclou una carretera amb un pendent del 7,5 per cent que, segons el consistori de Fornells, provocarà un important alentiment del trànsit.

Tot plegat, en una zona on es preveu que diàriament passin uns 20.000 vehicles, 4.000 dels quals seran camions. Segons indica el primer tinent d'alcalde de Fornells, Mateu Parera, "no s'ha de fer passar tots els vehicles per aquest pendent quan els que viatgen entre Girona i la N-II podrien passar per l'actual viaducte i evitar col·lapses de trànsit".

Parera explica que en els propers anys es preveu un important desenvolupament de la zona industrial de Fornells, a la qual s'afegiran uns 700.000 metres quadrats que ara no estan construïts. La de Fornells serà, però, només una part de la zona industrial de Girona, en la qual també cal comptar-hi terrenys de Vilablareix. Pel portaveu de l'equip de govern de Fornells, aquest important desenvolupament industrial justifica que es mantingui una via només per entrar i sortir de Girona.

I és que l'enllaç múltiple que es preveu a Fornells es crearà, en essència, en motiu de les obres a l'AP-7. Tot i això, serà més un enllaç que una sortida, perquè només es preveu que hi passin els vehicles que volen connectar amb la N-II per la banda de França. Però no hi haurà enllaç per entrar o sortir per la banda de Barcelona. L'Ajuntament de Fornells també critica aquest fet, a l'hora que, segons Parera, haurien considerat "més sensat" que l'enllaç es fes a Vilobí, que ja connecta amb l'Eix Transversal i amb l'aeroport.

L'opinió d'Aiguaviva

En això coincideix l'Ajuntament d'Aiguaviva, que no està d'acord amb la construcció d'un nou enllaç de l'AP-7 a l'alçada de Fornells, perquè provocarà la fragmentació dels espais connectors del municipi.

Segons l'alcalde, Secundí López-Pousa, aquesta infraestructura no possibilitarà que es preservi una Anella Verda al voltant de la conurbació de Girona, com així ho preveu un estudi elaborat per la Diputació. Aquesta Anella Verda, diu l'al·legació que presentarà Aiguaviva, és el darrer passadís que queda entre les Guilleries i el Massís de les Gavarres.

Aiguaviva s'ha adherit a més a les al·legacions presentades pel Consell Comarcal del Gironès, que a banda de defensar el projecte d'Anella Verda a l'entorn del sistema urbà de Girona, considera que "aquesta gran plataforma d'accés a l'A-2 i l'AP-7 no respon a un ús racional i eficient del territori". A més, segons aquest ens el projecte "en especial perjudica el municipi de Fornells, amb un accés complex i poc funcional al seu polígon industrial".

Sant Gregori també al·lega

Per la seva banda, Sant Gregori té també llestes les al·legacions a l'enllaç de l'AP-7 a l'alçada del seu terme municipal, que s'aprovaran dilluns al ple. En essència, l'Ajuntament demana que es mantingui el projecte incial, que preveia la construcció de l'enllaç en la intersecció entre el traçat de la carretera Gi-531 i l'autopista.

Tots tres municipis reclamen que es faci una proposta amb possibles alternatives, així com un estudi d'impacte ambiental.