El Club Nàutic d'Aiguablava ha realitzat recentment una consulta al conjunt dels seus socis on s'exposava la possibilitat d'ampliar el Port d'Aiguablava de Begur, ja que aquesta entitat és la que gestiona la instal·lació nàutica a través de la concessió donada per la Direcció General de Ports, Aeroports i Costes, ens que el tutela. L'alcalde de la localitat, Joan Català, va admetre ser coneixedor d'aquesta intenció, però que a dia d'avui no han rebut cap document que confirmi la realització d'aquest projecte.

Amb aquestes paraules, Català desmentia un escrit publicat a la secció de Tribuna Lliure de l'últim número d'Es pedrís llarg on s'informava amb detalls concrets dels treballs a realitzar respecte a aquest projecte. És més, s'assegurava que el document s'havia presentat a la Junta General de l'esmentat club abans de la temporada d'estiu.

De fet, segons ha pogut saber Diari de Girona, el que sí s'ha realitzat és una consulta als socis del club nàutic per saber-ne l'opinió, que es troba dividida ?-encara que només sigui un nombre reduït el que està en contra de la possible ampliació. Aquesta divisió interna, és la que també va confirmar Català: "Sembla que no hi ha unanimitat".

Ell mateix va explicar que el motiu d'aquesta iniciativa responia a uns suposats "problemes d'inspeccions" que s'havien de resoldre. "Hi ha un seguit de condicionants que fan que no es compleixi amb els requisits mínims que s'obliga a tenir respecte als ports esportius" va concretar el batlle i que amb aquesta ampliació proposada s'ajustarien a la normativa. Fonts properes a les instal·lacions han assegurat que tot i que la Generalitat considera l'embarcador de Begur com a Port esportiu, aquest no reuneix tots els condicionants necessaris segons dicta la normativa europea per poder renovar la concessió.

De fet, segons consta al Pla de Ports de Catalunya del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) el Port d'Aiguablava, situat a la Badia de Fornells presenta un seguit de "limitacions" considerats com una "problemàtica". Entre els quals, cal destacar que el port pateix un "reduït calat de la bocana (1,5 metres)" que és insuficient per poder-hi accedir.

Obrir tot l'any

Per altra banda, "només funciona durant 6 mesos a l'any, de maig a octubre", mentre que hauria d'estar obert tot l'any. La seva ubicació també comporta conseqüències negatives ja que al esta"entre les platges de n'Estasia i la d'en Malaret fa inviable qualsevol actuació d'ampliació" punt que sorprèn, ja que s'oposa a les intencions del club. Com a últim punt, també hi ha reflectit els "problemes d'agitació interior".

L'opinió de Català respecte a la possible ampliació del port és positiva quant a activitat si es té en compte el seu "component econòmic". Ara bé, assegura que ?"caldrà valorar l'impacte paisatgístic i medi ambiental un cop es tingui el projete sobre la taula", ja que abans de pronunciar-se a favor o en ?contra d'aquest, "cal fer una balança dels elements i veure què pesa més".