27 de novembre de 2008
27.11.2008
Carreteres

Sotmeten a informació pública un nou traçat del desdoblament de la C-66 entre Bordils i Medinyà

27.11.2008 | 17:06
Els plànols

El Diari Oficial de la Generalitat publica l'anunci d'informació pública dels estudis d'un nou traçat per al desdoblament de la C-66 entre Bordils i Medinyà (Sant Julià de Ramis). Aquest nou traçat correspon a l'adaptació del nus de Medinyà a l'ampliació de l'AP-7, tenint en compte l'afectació a l'entorn de la plana del Ter. Comporta una inversió de prop de 77 milions d'euros.

En el marc de les actuacions per millorar la capacitat i la funcionalitat de les vies de l'Anella de les Gavarres, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va sotmetre a informació pública el desdoblament de la C-66 entre Corçà i Medinyà (Sant Julià de Ramis).

En el tram final d'aquesta futura autovia, es preveia la connexió de la C-66 amb l'A-2 concebuda com unes calçades laterals a l'AP-7 cap a Girona i el desdoblament de l'N-II cap a Figueres. La modificació en aquest plantejament de l'A-2, que el Ministeri de Foment preveu en l'entorn de Medinyà com a ampliació de l'AP-7, ha fet necessària l'adaptació del traçat previst en el tram final del desdoblament de la C-66, en concret entre Bordils i Medinyà. Aquesta adaptació del traçat, a més, ha tingut en compte els condicionants mediambientals pel que fa a l'afectació a la plana del Ter.

El DOGC publica l'anunci pel qual se sotmet a informació pública el nou traçat del tram de la C-66 desdoblada entre Bordils i Medinyà. Aquest tram té una longitud de 3,4 quilòmetres entre l'enllaç del Celrà est i l'enllaç final amb l'AP-7, a uns 800 metres de distància del nucli de Medinyà, a la zona de la intersecció de l'actual N-II amb la GI-633 (de Cervià de Ter).

El nou traçat és força recte i similar al proposat anteriorment, en una longitud d'uns 1,5 quilòmetres. A continuació, l'autovia descriu un arc -més pronunciat que en el traçat anterior- per a dirigir-se al nord i creua la plana del Ter amb un gran viaducte de 790 metres de longitud.

Passat el viaducte, preveuen un enllaç format per una rotonda a diferent nivell. D'aquesta rotonda, parteix un vial d'uns 250 metres de longitud per a connectar amb a l'actual GI-633, sobre la qual es construeix una altra rotonda.

En el tram final del tronc de la C-66 es forma una àrea de peatge per als moviments cap a i des de l'autopista AP-7. L'enllaç amb l'autopista ampliada està format per un pont sobre l'AP-7, un bucle al costat oest de l'autopista i els ramals de connexió corresponents.

L'autovia C-66 estarà formada per dues calçades separades per una barrera de formigó d'un metre d'amplada. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d'1,5 metres. S'ha previst la formació d'un tercer carril en un tram d'uns 2,1 quilòmetres, per la proximitat entre els dos enllaços (de Celrà i de la GI-633).

Desdoblament de la C-66

El DPTOP ha previst el desdoblament de la C-66 (Palafrugell - Sant Julià de Ramis), que forma part de l'Anella de les Gavarres i constitueix un dels accessos principals a la Costa Brava des de l'interior, en comunicar l'N-II i l'autopista AP-7 amb el litoral. El DPTOP ha completat la informació pública del tram entre Palafrugell i Vulpellac, té en fase d'estudi d'al·legacions el tram de Vulpellac a la Pera i té en redacció el projecte constructiu del tram entre la Pera i Celrà.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema