La consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, va presentar ahir els resultats del programa Profit, destinat a la formació integral dels treballadors i a la millora de la qualitat en el servei de la restauració. Capdevila va fer un balanç "altament positiu" del programa malgrat que després dels primers vuit mesos des de la seva posada en marxa s'hagin realitzat únicament 9 cursos a les comarques de Girona -3 a Platja d'Aro, 2 a Girona ciutat, 2 a Olot, 1 a Lloret de Mar i 1 a Santa Coloma- per a un total de 86 alumnes, que en el 98% dels casos han superat el programa de manera satisfactòria.

De tota manera, segons Capdevila, els resultats donen unes "dades crues" pel que fa a coneixement de català i això demostra que hi ha necessitat i que "cal seguir impulsant aquest tipus de programa, ja que el client vol ser atès en català".

El programa Profit, coordinat pel Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, amb la participació del Departament d'Acció Social i Ciutadania i el de Vicepresidència, està orientat a la formació i reciclatge de personal en el sector de la restauració per atendre i satisfer millor les necessitats de la clientela. Respon a la necessitat de comptar amb personal ben preparat i a la voluntat de pal·liar una percepció cada cop més estesa entre els ciutadans pel que fa al declivi evident de l'ús de la llengua catalana en el sector de la restauració.

Els cursos del programa s'adrecen al personal sense formació específica en atenció al client i servei d'hostaleria i amb pocs coneixements de català. La finalitat del curs és formar el personal en conceptes d'atenció al client i qualitat en el servei, i alhora facilitar els recursos lingüístics més bàsics.