Quin any accedeix a la presidència de l'Associació de Taxistes de Figueres?

A finals de l'any 2005. Pertanyo a l'Associació des de l'estiu d'aquell mateix any i el pas que vaig fer per representar i defensar els taxistes figuerencs el vaig donar motivat per altres companys que consideraven que havia arribat el moment de fer un pas endavant i modernitzar el servei.

Fins ara l'experiència ha estat positiva?

El sector del taxi és molt complicat perquè tothom sol ser molt individualista. A poc a poc estem canviant aquesta filosofia.

Quin seria el projecte més important que tenen ara entre mans?

Hem iniciat els contactes amb l'Ajuntament de Figueres i diversos municipis de la seva àrea urbana per crear una Àrea Metropolitana que ha de ser el futur dels taxistes de la zona. Es tracta de treballar més col·lectivament a través de l'Associació. Les noves tecnologies ens han d'ajudar a donar aquest pas.

De quines noves tecnologies estem parlant?

Per exemple no és lògic que, avui en dia, encara funcionem amb els telèfons que hi ha instal·lats a les parades de la Rambla i de l'estació de tren. Era una bogeria que si no hi havia ningú a les parades per agafar aquests telèfons no hi hagués servei. Aquesta situació hem aconseguit redreçar-la amb l'emissora de Ràdio Taxi que hem posat en marxa, però encara hi ha associats que no ho accepten i segueixen funcionant amb el telèfon.

En aquests moments quantes llicències de taxi hi ha atorgades per treballar a Figueres?

A hores d'ara n'hi ha 27. Si finalment podem posar en marxa l'Àrea de Prestació de Servei de Figueres aquesta xifra, en principi, s'augmentarà en cinc o sis vehicles més.

Quin efecte pot tenir la construcció de la nova estació de tren?

La nova estació és un dels motius principals pels quals estem impulsant l'Àrea de Prestació del Servei de Taxi de Figueres. L'equipament està situat al terme municipal de Vilafant i, per aquest fet, si no resolem la situació actual ens podem trobar amb el fet que hi hagi la meitat de llicències de Figueres que desapareguin perquè s'hagin de crear a Vilafant. Val més posar-hi més de bon principi i regular-ho abans que hi hagi problemes. També és important conèixer quins trens s'aturaran per, d'aquesta manera, poder dimensionar correctament el servei de taxi i tampoc podem oblidar que durant un temps conviuran les dues estacions

La situació de la nova estació augmentarà la demanda de taxis?

Això encara no es pot saber. Hem de tenir en compte que, tot i que la ubicació és més llunyana, això podria provocar una major demanda de servei, però també hem de conèixer que està previst augmentar les línies d'autobusos. Teòricament la feina hauria d'augmentar, però ja ho veurem.

Figueres té unes dimensions complicades per guanyar-se la vida com a taxista?

No. Tot i que Figueres no és molt gran, també és cert que molts dels serveis que fem són a d'altres municipis de l'Alt Empordà, sobretot a la zona de la costa.

Com està afectant la crisi al sector del taxi?

Sense cap mena de dubte ho estem notant, perquè tot i que el taxi és un servei públic també és un luxe. La feina s'està reduint a mida que avança l'any i ara ja estem fent la meitat de viatges que en altres temporades. Hi ha llocs de treball que perillen, perquè tot i que tothom es pensa que tenir un taxi és la gallina dels ous d'or la realitat és ben diferent. T'has de defensar un sou i això no és fàcil.

La mobilitat a Figueres té solució o no hi ha res a fer?

Els figuerencs s'han de conscienciar que aparcar al centre no vol dir aparcar a la Rambla o a l'Ajuntament. Aparcar al centre és deixar el cotxe a deu minuts del nucli històric i comercial de la ciutat. D'aparcaments d'aquest tipus n'hi ha a gairebé totes les entrades del municipi. Fins ara això no s'ha entès i nosaltres en som testimonis directes, perquè a la parada de la Rambla veus passar cotxes tres o quatre vegades buscant aparcament.