Construir una petita variant a Fornells que hauria de canalitzar el trànsit dels vehicles que, procedents de Caldes de Malavella, Campllong o Riudellots, travessen el nucli urbà d'aquest municipi per dirigir-se cap a Girona. És una altra de les novetats en infraestructures de transport que preveu el Pla Director del Sistema Urbà de Girona, aprovat fa gairebé un mes per la Comissió d'Urbanisme de la demarcació i que dimecres que ve sortirà a exposició pública durant tres mesos, per tal que el territori hi digui la seva. El pla també inclou les variants de Llambilles, Bescanó, Celrà i Riudellots. Totes aquestes obres estan programades entre el 2009 i el 2016.

En concret, pel que fa a la xarxa viària, el pla considera que cal fer un seguit d'intervencions tant en els eixos territorials principals com en vies secundàries per facilitar l'enllaç de les diferents àrees urbanes. És en aquest sentit que es preveu crear una variant que eviti les congestions de trànsit que tot sovint es produeixen dins mateix de Fornells de la Selva, ja que pel nucli urbà d'aquest municipi passa la carretera GIP 6631, que és utilitzada per a molts conductors per accedir a Girona, procedents de la zona de Caldes de Malavella, de la part industrial de Riudellots de la Selva i de la part de Campllong.

La nova via s'allunyaria no gaires metres de la GIP 6631, però ja evitaria el pas de vehicles pel mig del poble. Construir la variant de Fornells, diu el pla, costaria al voltant de tres milions i mig d'euros i el projecte s'inclouria en algun dels programes que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques desenvoluparà entre el 2010 i el 2016.

És el mateix termini en què estan incloses altres propostes viàries fora dels eixos principals, com ara la variant de Riudellots de la carretera C-25 (aquesta, amb una inversió necessària xifrada en 16 milions d'euros) i les millores de les carreteres GI-533 de Girona a Vilobí d'Onyar (7,5 milions), de la GI-5343 de Vilobí d'Onyar a l'Aeroport i a Aiguaviva (5 milions), i de la GI-531 de Girona a Sant Gregori (7,5 milions). Totes, inversions dependents del Departament de Carreteres de la Generalitat.

Eixos principals

Pel que fa als eixos territorials principals, el pla contempla tres variants més, les de Llambilles (C-65), Bescanó (N-141) i Celrà (inclosa en el projecte de desdoblament i enllaç de la carretera C-66 amb l'autovia A-2), programades entre aquest any i el 2016. A més, fa referència al desdoblament de l'eix transversal i al seu enllaç amb l'autovia A-2, que tindrà l'espectacular cost de 750 milions d'euros, segons el pla.

Pel que fa a la variant de la carretera N-141, el projecte es vol fer perquè aquesta via significa el pas pel nucli urbà de Bescanó de més de 12.000 vehicles diaris.

Carreteres projecta construir la nova via per la part nord del nucli urbà i a l'altre costat del riu Ter, passant pel Congost de Can Soms i seguint per les deveses del Ter amb una traça propera al riu fins a enllaçar de nou amb la carretera comarcal N-141, de Sant Gregori a Girona.