L'Ajuntament de Llambilles va aprovar ahir a la tarda en un ple extraordinari posicionar-se en contra del projecte de construcció de la variant de la C-65 al seu pas pel municipi, presentat fa unes setmanes pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat. En concret, el que es va aprovar és una moció d'al·legació presentada per l'únic grup a l'oposició, Tots per Llambilles-ERC-AM, contra els dos possibles traçats de la nova infraestructura, que passarien pels termes del municipi i de Quart. Els tres regidors republicans van votar-hi a favor i, davant la "satisfacció i sorpresa" dels opositors al projecte, l'abstenció dels quatre edils a l'equip de govern de CiU va fer possible que la proposta tirés endavant. L'equip de govern va manifestar-se en general contrari als arguments de la moció, però va afirmar que cal vetllar per evitar noves afectacions del territori de Llambilles en altres zones si la variant a la llarga és insuficient per solucionar els problemes de trànsit de la C-65 i no és possible desdoblar-la a partir de l'actual traçat.

Després que a finals de novembre es fes públic l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de Llambilles, veïns del poble van crear una associació que ha recollit al voltant de 400 firmes contra el projecte, i van presentar-hi al·legacions. Per la seva banda, Tots per Llambilles va redactar una al·legació que ha estat soscrita per al voltant de noranta particulars, i va presentar una moció d'al·legació per tal que fos debatuda i votada al ple de l'Ajuntament, que proposava que el consistori es posicionés contra el projecte. Tant l'associació com el grup a l'oposició han constituït també una plataforma que s'oposa al projecte i de la qual formen part, entre d'altres, els Naturalistes de Girona.

Els estudis de la variant analitzen dues alternatives de traçat per l'oest de l'actual travessera de la C-65 al seu pas per Llambilles, coneguda per les congestions que generen els famosos semàfors que es van col·locar per fer més fàcils i segures les entrades i sortides dels veïns del poble cap a la comarcal. L'opció considerada més òptima és la que està més separada del nucli urbà, perquè comporta un menor impacte sobre l'entorn. Fa 3,3 quilòmetres de llarg i passa per Llambilles i per Quart.

La moció d'al·legació aprovada ahir posa sobre la taula tres arguments contra el projecte: considera que la construcció de la variant, en qualsevol de les seves dues alternatives, suposa una barrera que limita el creixement del nucli urbà per l'únic lloc possible; indica que la via comporta una important afectació mediambiental, i afegeix que la nova infraestructura no resol el problema real de la C-65 al seu pas per Llambilles: el trànsit entre girona i la Costa Brava Centre, i que serà clarament insuficient a curt termini.

L'equip de govern va rebatre ahir els dos primers arguments: considera que la variant respecta les planes disponibles per a un futur creixement i permet unir el teixit urbà a banda i banda de la C-65, i assegura que l'impacte ambiental és el més baix possible. Però, tot i recordar que PTOP assegura que el projecte és suficient almenys per als propers 20 anys, va advertir que cal vetllar per evitar noves afectacions del territori de Llambilles en altres zones si la variant esdevé insuficient i no es pot desdoblar.