L'autoritat aeronàutica del Ministeri de Foment ha confirmat que està analitzant els fets denunciats i l'adopció de possibles mesures, segons que han informat avui fonts del sindicat.

Segons UGT, l'aeroport de Girona acaba d'implantar una nova versió del document que regula el proveïment de combustible als avions amb passatgers a bord.

Aquesta nova edició, aprovada amb data d'ahir pel director de l'aeroport Girona-Costa Brava, Eduardo Cerezo, deixa sense efecte el protocol vigent des del 19 d'agost de l'any passat.

El mes d'octubre passat, UGT va denunciar davant Aviació Civil el contingut d'aquest procediment, després de comprovar que comportava una retallada de la seguretat operacional en la plataforma, i també irregularitats importants relacionades amb l'aplicació, el compliment i el control del referit document.

La nova edició, a primera vista, no restableix l'anterior obligatorietat dels de situar un camió a la plataforma per dominar visualment el procés de càrrega, però sí que prioritza la presència d'una dotació quan dos o més avions coincideixin en la càrrega de combustible.

També incorpora noves limitacions en cas de baixa visibilitat, nous supòsits de suspensió del procediment i amplia la zona de posicionament de vehicles autoextintors.

Això no obstant, UGT ja ha anunciat que analitzarà amb detall el contingut del nou protocol, especialment si els canvis introduïts restableixen els marges de seguretat operacional i el compliment de la normativa estatal.

La direcció de l'aeroport gironí també fa saber que AENA instal·larà un sistema de gravació digital de les comunicacions relacionades amb l'activitat operativa entre el Centre de Coordinació d'Operacions (CECOA), bombers i altres serveis, i la millora del circuit tancat de televisió, unes carències tècniques que per a UGT dificulten el compliment del procediment.

L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) ha notificat a UGT que ha pres en consideració els fets denunciats pel sindicat a l'octubre, ja que podrien vulnerar la legislació vigent sobre proveïment de combustible amb passatgers a bord.

En concret, el director de Seguretat d'Aeroports i Navegació Aèria ha comunicat al sindicat que els serveis d'AESA estan analitzant els fets denunciats i valorant l'adopció de possibles mesures.

D'aquí a uns dies, una vegada analitzat el nou procediment i la informació que l'acompanya, UGT ha anunciat que donarà a conèixer la seva valoració del document tècnic aprovat ahir per la direcció de l'aeroport.