L'Estat ha adjudicat el desdoblament d'un nou tram de la carretera N-II a les comarques de Girona. El Ministeri de Foment ha donat llum verd al projecte del tram que va de Medinyà a Orriols. Un projecte de 3,29 quilòmetres i que costarà 16,78 milions. La nova autovia ha d'estar entregada en un termini de 20 mesos i anirà en paral·lel a l'actual carretera nacional.

El Ministeri de Foment va desencallar un nou tram de la N-II o nova autovia A-2, que estava sense adjudicar. El Consell d'Administració de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (Seitt) va adjudicar, en la seva reunió celebrada dijous, les obres del tram que va entre Medinyà i Orriols, de l'Autovia A-2, a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) constituïda per Cyopsa-Sisocia, SA i Obres Públiques i Regadius, SA. El pressupost d'adjudicació puja a 16.789.400 euros i el termini estimat per a l'execució de les obres és de vint mesos.

L'objecte de les obres és la construcció d'un tram de nou traçat de l'autovia del nord-est entre les localitats de Medinyà i Orriols (Girona). Aquest tram s'inscriu dins del conjunt de les obres de l'Autovia A-2, pel qual es pretén millorar el trànsit de vehicles a través del corredor de la carretera N-II de Girona a la frontera francesa. Un tram especialment conflictiu pels accidents de trànsit mortals.

El tram Medinyà-Orriols discorre de manera paral·lela a l'actual carretera N-II, millorant el seu traçat i el nivell de servei de l'actual carretera, de manera que es dota aquest eix de característiques d'autovia. En la redacció del projecte executiu s'ha disposat un enllaç amb la carretera GI-5142 que va cap a Sant Esteve de Guialbes, en forma de diamant amb glorieta superior.

La carretera, per les seves característiques, s'ajusta a una velocitat de projecte de 100 quilòmetres per hora, i té una longitud de 3,29 quilòmetres. De la mateixa manera, inclou la construcció, a més de l'enllaç citat, d'un viaducte sobre la riera de Cinyana, un pas superior per a fauna, dos passos inferiors, quatre murs i els elements necessaris per al drenatge longitudinal i transversal de la traça, la senyalització, l'abalisament i les defenses pròpies d'una autovia d'aquestes característiques.

La secció tipus del tronc d'autovia estarà formada per dues calçades separades per mitjana de dos metres. Cada calçada està constituïda per dos carrils de 3,50 metres d'amplada cadascun als quals s'annexa un voral exterior de 2,50 metres i un voral interior d'1,50 metres. Així mateix, s'han disposat bermes exteriors d'un metre.

La N-II es troba en obres a bona part de la comarca de la Selva. Per una banda, hi ha el projecte aprovat aquest any entre Maçanet i Tordera; de l'altra, el que va de Fornells a Riudellots de la Selva, que es va inaugurar el desembre del 2007 i que va acumular dos anys de retard.

També hi ha en curs el tram que va de Caldes de Malavella fins a Sils, on les obres avancen a marxa lenta i es preveuen inaugurar a finals d'any; i finalment el que va de Sils fins a Maçanet de la Selva, que ha portat polèmica perquè a causa d'un sobrecost en el pressupost de les obres de desdoblament, l'empresa adjudicatària va decidir deixar de fer els treballs. De moment, però, no hi ha data per reprendre aquestes obres.