La Selva marítima no tindrà tramvia. "És exagerat", manifesta el secretari per la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal. Així doncs, la Generalitat ha previst un doble carril bus que reformarà els 6,25 quilòmetres de la GI-682 que separen la rotonda de l'avinguda Europa de Blanes de la rotonda de l'avinguda Just Marlès, a Lloret. Nadal preveu que el 2011 es puguin licitar les obres. De moment, els ciutadans disposen d'un mes per presentar al·legacions al projecte i les institucions, dos mesos.

Per fer aquesta obra s'aprofitarà la calçada al màxim ampliant la carretera actual, que tindrà una amplada d'entre 16 i 18 metres. Al centre d'aquesta es construirà una mitjana enjardinada que separarà els diferents sentits de la marxa i deixarà dos carrils -un per a autobusos i un per a vehicles privats- a cada banda. La reforma d'aquest tram de carretera permetrà habilitar un carril bici. Hi haurà trams amb un únic carril bici de 2 metres d'amplada i dos sentits de circulació, i d'altres amb un carril d'aquestes característiques a banda i banda. El director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manuel Villalante, apunta que "el projecte vol transformar aquesta carretera en un carrer".

Aspectes del recorregut

L'estudi preveu construir vuit parades d'autobús al llarg del recorregut per als busos regulars. Les de Blanes correspondran a la rotonda dels Focs, el pont de Ferro, l'hospital Comarcal i la Bòvila. En canvi, les de Lloret seran Santa Cristina-Gnomo Park, Terminal de busos Pujol, Fenals i enllaç amb la C-63. Les parades no seran compartides entre tots dos sentits i se situaran abans d'arribar a les giroles per evitar retencions.

A les 10 rotondes que formaran part d'aquest tram es millorarà l'accessibilitat dels vianants mitjançant passos específics, semblants als que ja existeixen davant els multicines de Blanes.

El secretari per la Mobilitat ha ressaltat que una vegada entri en funcionament el carril bus Blanes i Lloret quedaran unides en la meitat de temps. Ara es triga 25 minuts. Al projecte, cal sumar la futura construcció de la variant, que permetrà disminuir el trànsit privat a la GI-682 i, per tant, serà més fluid.

El tramvia no s'oblida

L'alcalde de Lloret, Xavier Crespo (CiU), ha assegurat que el carril bus beneficiarà la població notablement i, en especial, quan estigui construïda la variant. "Ara hem de decidir el futur més immediat i si es fa el carril bus en un futur es podrà aprofitar la plataforma per fer el tramvia", esbossa.

Donant suport a aquesta idea, el secretari per la Mobilitat manifesta que en un futur es podrà estudiar l'opció de fer un tramvia o perllongar la línia C-1 de tren però vol deixar clar que "amb la demanda actual el carril bus és més que suficient".

D'altra banda, ERC de Blanes presentarà una al·legació, que es votarà en el ple de dilluns, en contra del projecte per tal que el PTOP accepti la construcció del tramvia.