24 de octubre de 2009
24.10.2009
40 Años
40 Años

Milloren tres encreuaments entre Lloret i Vidreres per l'alt nombre d'accidents

Les obres tenen un pressupost d'1,4 milions i es preveu que s'iniciïn el segon trimestre del 2010

24.10.2009 | 02:00
En tota la via hi ha records de les víctimes o accidentats en aquest tram.

La carretera c-63 entre Vidreres i Lloret de Mar és una zona amb molts accessos en urbanitzacions i cruïlles perilloses on hi ha accidents sovint i, de fet, és un punt negre de la xarxa viària gironina. Per solucionar-ho, els municipis afectats (ajuntament i veïns) els últims anys han reclamat solucions per la forta sinistralitat, i ara el Govern ha posat a licitació la millora de tres interseccions d'aquest tram de carretera, una de les que té més afluència de trànsit per accedir a la Costa Brava durant l'estiu.
En concret, les obres tenen un pressupost d'1,4 milions d'euros i es preveu que s'iniciïn el tercer trimestre del 2010 i que es facin en deu mesos. L'objectiu dels treballs de millora, segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Ptop) és reordenar i millorar la seguretat en els accessos a les urbanitzacions de Creu de Lloret, Aiguaviva Park i Lloret Residencial.
El projecte d'ordenanció dels accesos a la C-63 comprèn l'eliminació de l'accés intermedi, la construcció d'un tercer carril de gir i d'un carril de desacceleració per a facilitar les sortides de vehicles.

500 metres amb 3 accessos
En concret, l'actuació abasta uns 500 metres de tram entre els dos termes i, en la primera intersecció, ubicada a 350 metres del tunel de Monturiol, s'hi farà un carril de desacceleració; en el segon accés que correspon a l'accés a la urbanització de Creu de Lloret, s'eliminarà aquest accés perquè està molt a prop dels altres dos i l'entrada, a la zona residencial, es farà a través de la tercera intersecció. Aquesta última és la que dóna accés a la urbanització d'Aiguaviva Park i Lloret Residencials i els treballs comprenen l'eixamplament de la calçada per poder-hi fer un tercer carril, que facilitarà les maniobres de gir a l'esquerra. A més, hi haurà carrils de desacceleració.
D'altra banda, a tocar del tronc central de la carretera es farà una petita rotonda, de 25 metres de diàmetre, per així poder dirigir el trànsit en els diferents vials. Per aconseguir aquest accés es farà un calaix de formigó que permetrà creuar la riera de Cabanyes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook