L'Ajuntament de Roses ha ampliat el nombre de serveis que el ciutadà pot portar a terme a través d'Internet amb l'objectiu final que els tràmits es puguin fer electrònicament sense desplaçar-se a les oficines corresponents. També s'espera poder fer el mateix amb les matriculacions a cursos.

L'Ajuntament ja té operativa la tramitació d'instàncies en línia, fet que evitarà desplaçaments innecessaris als usuaris que han de presentar sol·licituds o un recurs, han remarcat fonts municipals. Per poder enviar la instància, s'ha de tenir un certificat digital que es pot sol·licitar presencialment al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) del consistori o bé a través del web de l'Agència Catalana de Certificació. Aquest ha informat que és un primer pas del procés d'ampliació dels tràmits electrònics que permet realitzar al web municipal, que fins ara es limitava al pagament d'impostos i a la presentació de queixes o suggeriments, ja que la resta de tramitacions accessibles (134 en total) són, fins al moment, únicament de consulta.

La voluntat de l'Ajuntament de Roses és incorporar gradualment el nombre de tràmits que podran gestionar-se electrònicament fins a la implantació d'una eina, que s'anomena Carpeta Ciutadana, que permet un gran nombre de gestions via Internet, el seguiment de l'estat de les tramitacions o, simplement, la consulta de les dades del padró o dels impostos. El següent pas en el qual treballa en aquest moment l'Ajuntament és un sistema de matriculacions en línia que permetrà fer les corresponents inscripcions a cursos, casals o tallers municipals.