Els trenets turístics seguiran sense circular per Lloret després de dos anys sense aparèixer. El govern (CiU, PP) ha decidit cancel·lar el procediment de contractació d'un carrilet, tal com es va acordar el gener de 2008. Les set al·legacions presentades -que no s'han resolt- han impedit durant tot aquest temps que cap empresa ni particular pugui oferir ni treure rendiment d'aquest servei turístic. L'oposició en bloc critica la mesura però manifesta estar a l'expectativa de les explicacions que ofereixi el govern sobre l'alternativa prevista.

L'Ajuntament justifica la revocació d'aquest concurs obert emparant-se en un informe dels serveis jurídics municipals que considera necessari introduir un sèrie de canvis en el plec de condicions. En essència, es tractaria de passar del règim de concessió al règim d'autorització de llicència. Aquest fet implicaria transformar el cànon exigit al concessionari del servei en una taxa que hauria d'abonar l'empresa autoritzada i, per tant, no es podria tenir en compte la millor oferta econòmica com a criteri d'adjudicació.

Tenint en compte això, els serveis jurídics han optat per considerar més convenient plantejar una nova redacció del plec de condicions que reculli la qüestió del règim d'autorització en comptes de revisar i modificar de forma íntegra el plec de condicions.

Els regidors del PSC, Grill, ERC i ICV es mostren crítics amb la mesura en considerar que la situació del trenet turístic ja hauria d'estar resolta. Manifesten que en no haver-se adjudicat el concurs en aquests dos anys l'Ajuntament no ha pogut recaptar el cànon anual de 60.000 euros que havia de satisfer l'empresa encarregada d'explotar el carrilet.

El representant socialista, Gregori Elorza, considera que el govern "ara ha vist que estar sense carrilet no els surt a compte" i apunta que es tracta d'un servei molt demanat tant per la població com pel sector turístic. Elorza va presentar unes al·legacions al plec de condicions del 2008 perquè "es donaven més punts a les empreses de transports que a les de carrilets turístics". En aquest sentit exemplifica que durant un temps es va poder observar com "Transports Pujol tenia un carrilet preparat al garatge".

El portaveu del Grill, Joaquim Teixidor, recorda que abans de finalitzar l'última concessió dels trenets el seu grup va presentar un plec de condicions que va ser rebutjat. Per Teixidor, aquest servei és un actiu turístic important que permet ensenyar els atractius de la població alhora que genera uns substanciosos beneficis a les arques municipals. "No s'ha d'oblidar que CiU va votar a favor dels trenets en l'anterior concurs de l'any 2003", evoca.

L'agrupació federalista d'ICV-EUiA insisteix en les irresolutes al·legacions i demana al govern que expliqui la seva alternativa una vegada ha decidit desestimar el procediment d'adjudiació del servei mitjançant un concurs obert. El portaveu del grup, Antoni Garcia, indica que la manca de trenet no ha impedit que "Transports Pujol funcioni amb un nou bus descapotable per Lloret".

El regidor d'ERC Eduard Coloma assegura que si el govern ha aturat la concessió "és per voluntat política". Com la resta de les formacions també recalca la manca d'ingressos que això ha suposat per a l'Ajuntament i critica que el govern ara tregui "un concurs que no s'ha adjudicat a ningú". Coloma se sent molest després que ningú hagi contestat les al·legacions presentades per la seva agrupació el mes de març de 2008.