Amb l'eslògan "Sumem. Marxants i comerciants junts per oferirt-te el millor", establiments de la Federació de Comerç de la Selva i l'Associació de Marxants de les comarques gironines han decidit col·laborar per incentivar el consum a la comarca. Aquesta és una campanya única a Catalunya i és que fins ara ambdós col·lectius s'havien vist com a "enemics" alhora d'oferir els seus productes i ara es vol donar un gir a la situació. En concret, a partir del febrer -es repetirà cada primera setmana de mes- comerciants i marxants inicien una campanya que es ?desenvoluparà a set pobles de la Selva -Vidreres, Riudellots, Santa Coloma de Farners, Breda, Sant Hilari Sacalm i Caldes-.

La iniciativa consisteix a donar una targeta als clients, que utilitzaran per participar d'ofertes, descomptes i regals durant aquella setmana en parades del mercat i botigues de la població, el dia de mercat. La targeta només es podrà usar durant la setmana en què es dóna i és d'un sol ús. Per identifacar els establiments i parades adherits a la campanya s'han editat pòsters i adhesius.

Mobilitat del consum

Els impulsors de la campanya també ressalten que és una campanya dinàmica en no forçar a fer una oferta concreta ni a comerços ni marxants i també que potencia la mobilitat, al estar estesa en diferents pobles de la Selva. Si bé per ara n'hi ha set de confirmats, a l'octubre se'n podrien incoporar més, com ara Lloret.

Per la presidenta de la Federació de Comerç de la Selva, Marta Julià, això permetrà "reforçar una imatge col·lectiva per incrementar el consum" i alhora "oferir una oferta unida entre el comerç sedentari amb la dels marxants, que cap gran superfície pot oferir". El president de l'Associació de Marxants de les comarques Gironines, Josep M. Vergés, recorda que "fa uns anys la unió es podria veure impossible" i que la campanya "pot donar avantatges perquè ens permetrà reubicar-nos en un lloc estratègic". Finalment, aquesta espera que aviat s'estengui "per més pobles i més comarques".