Les obres del nou canal de rec soterrat al Baix Ter van a bon ritme. Ja s'ha instal·lat el 70% de la canonada i la previsió és que a l'estiu els primer regants del marge esquerre del riu es puguin beneficiar de la nova infraestructura, que substituirà el canal medieval que perd entre el 30 i 40% de l'aigua que transporta. Encara queden vàries fases del projecte per completar ja que l'obra també s'està fent al marge dret del riu fins a Pals i s'han de fer encara les connexions secundàries amb el nou canal de rec per portar l'aigua a cada parcel·la. El tram que es posarà en servei a l'estiu és de 10 quilòmetres i va de Colomers a Mas Duran.

Al desembre del 2008 van començar les obres per instal·lar una canonada subterrània que s'encarregarà de transportar l'aigua. Aquesta canonada, feta d'acer i formigó, permetrà repartir l'aigua sense pèrdues (té una eficiència de més del 90%), es podrà controlar l'aigua que hi passa.

Les obres es distingeixen en diferents fases. Pel que fa a la banda esquerra del riu, la fase més avançada són els 10 quilòmetres de canonada que s'estan posant entre la presa de Colomers i Mas Duran, a la Tallada d'Empordà. L'obra té un cost superior als 14 milions d'euros. Segons ha explicat el director de l'obra, Daniel Pastor, aquest tram està acabat en un 70% i la canonada ja s'està provant.

Aquest mateix estiu, els regants d'aquesta zona podran ja aprofitar l'obra però, com encara no s'han fet noves les connexions que van del tub principal a cada parcel·la, l'aigua es repartirà a través de la xarxa secundària antiga. Seguida d'aquesta zona, hi ha un tram de set quilòmetres que va des de Mas Duran fins a l'Escala on també s'hi està treballant i la previsió és que l'obra s'acabi a finals d'any.

A l'altra banda del riu, al marge dret, les obres que van més avançades són els set quilòmetres que van de Gualta a Pals, on el nivell d'execució també se situa entorn del 70%. Ara bé, encara no s'ha començat -es preveu que sigui a la primavera- el tram de tres quilòmetres que va de la captació de l'aigua al Ter fins a Gualta. En total, tot elt tram costarà quasi 16 milions.