23 de febrer de 2010
23.02.2010
Comarques gironines

Es vol recuperar el tramviaentre Olot i Sant Feliu

El projecte principal passaria per connectar l'aeroport amb Girona, Flaçà i fins la Costa Brava, en un lloc encara per determinar

23.02.2010 | 11:43
L´estació de Bescanó del corredor del ferrocarril convertit en una via verda ciclista, en una imatge d´arxiu.

La possibilitat de recuperar el tramvia entre Olot i Sant Feliu de Guixols sembla una idea no massa desorbitada. Almenys fins a Girona. El Pla Territorial de les Comarques de Girona contempla aquest projecte com un dels objectius a desenvolupar en el pròxims anys. La recuperada infraestructura ferroviària es podria materialitzar fent servir el corredor de l'antic ferrocarril.

Aquest, però, no és l'únic tramvia que es podria tirar endavant al territori. En una primera fase, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) proposa la implantació d'un tren tramvia entre l'aeroport de Girona, la ciutat de Girona, Flaçà i la Costa Brava, en un punt encara per determinar. Un projecte que podria aprofitar la línia convencional entre un punt anterior a Girona i Flaçà i precisaria de nous trams d'accés a l'aeroport i a la costa. Respecte a aquest accés a la Costa Brava, el Pla considera com a línia preferent d'actuació seguir el corredor de la carretera C-66 i la connexió amb la Bisbal d'Empordà i Palafrugell. I, de la mateixa manera, "preveure les estacions en punts on sigui possible la coordinació amb els serveis d'autobusos".

A part d'aquest projecte de ?tramvia, marcat com a prioritari, el Govern apunta el que aniria d'Olot a Girona, i un tercer que ?connectaria Girona i Sant Feliu de Guixols.

Respecte a la connexió Girona-Olot, el Departament estima connectar les dues capitals "recuperant el corredor de l'antic ferrocarril -respectant la via existent- que segueix el Brugent o bé el corredor de les carreteres C-66/A-26 per Banyoles i Besalú". D'aquestes dues alternatives, el Pla afirma que el pas pel Brugent presenta "menors complicacions orogràfiques", mentre que si es segueix el corredor de la C-66/A-26 hi ha "una molt major potencialitat de desevolupament socioeconòmic que podria fer més rendible l'actuació des del punt de vista de la demanda". En tot cas, el document també apunta que si es determinés aquest corredor com el més "adient", es consideraria primer executar el tram Banyoles-Girona perquè "presenta una alta demanda de mobilitat".

De l'aeroport fins a Sant Feliu

Finalment, respecte a la connexió Girona-Sant Feliu, la línia "podria partir de la xarxa convencional a l'alçada de Riudellots i seguir el ?corredor de la C-65 per Cassà i Llagostera fins a Sant Feliu. Una altra possibilitat seria prolongar el ramal de l'aeroport fins a Sant Feliu de Guixols.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit