Per primera vegada Ryanair reconeix obertament que la seva més que probable propera activitat a l'aeroport de Barcelona pot tenir un impacte negatiu en el de Girona. Ho va fer el seu director de desenvolupament de noves rutes, Ken O'Toole, durant les V Jornades d'Aeroports Regionals que es duen a terme, precisament, a Girona. El reconeixement pot ser també una estratègia per aconseguir millors condicions -rebaixa de taxes, subvencions, etc.- en les negociacions que està mantenint la companyia de baix cost irlandesa amb les administracions autonòmiques i locals, oportunament esmentades així mateix per O'Toole, però a ningú no escapa que la implantació de Ryanair a Barcelona perjudicaria d'alguna forma Girona -bona part dels usuaris del seu aeroport vénen des de Barcelona per viatjar amb aquesta companyia-... a menys que les condicions econòmiques compensin l'aerolínia per no retallar el nombre i/o frequència de les rutes de Girona tot i el probable descens d'usuaris.

Ryanair espera arribar als 3 milions de passatgers els dos primers anys que operin des de l'Aeroport del Prat. O'Toole va afirmar que ja han demanat a Aena els torns de vol per operar a l'aeroport però que encara no hi ha res tancat. La companyia afirma que pot oferir preus tan competitius com els dels aeroports de Girona i Reus. Per la seva banda, el Govern manté que no donarà cap ajuda pública a la companyia per operar des de Barcelona.

Sense ajuts de la Generalitat

A les mateixes jornades també hi assistia el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. "Des del Govern hem de donar suport que Ryanair voli a Girona, Reus i Lleida però no a Barcelona; si finalment vola des del Prat ho ha de fer al seu risc i ventura", va assegurar Nadal. "La decisió és estrictament comercial, el Govern no hi té res a dir",va recalcar Nadal, que va indicar que si Ryanair vol volar "ho ha de fer amb igualtat de condicions, sense tracte diferencial i sense cap ajut", contràriament al que passa a Girona, on el Govern i entitats i empresaris gironines sí contribueixen econòmicament al desenvolupament de la companyia.

Nadal va augurar que la posada en marxa de vols des de Barcelona restarà passatgers a Girona i Reus. Es tractaria que aquells passatgers que, fins ara, s'han de traslladar des de Barcelona amb autobús fins a les instal·lacions de Vilobí ?d'Onyar i Reus per volar amb Ryanair, un cop l'aerolínia operi des de Barcelona, es podran evitar aquest trajecte. "Ara bé, esperem que, globalment, Catalunya guanyi passatgers", va puntualitzar.

Nadal va manifestar dubtes sobre la capacitat de la companyia d'oferir uns preus tan competitius també a Barcelona. Va indicar que serà difícil operar "amb la facilitat" que ho fa a Girona, on les tarifes i els costos són més baixos que a l'aeroport barceloní.

D'altra banda, i en referència al traspàs dels aeroports, Nadal no concep el de Girona, Reus i Sabadell si abans no es permet que, un cop siguin desclassificats com a interès general, puguin operar fora l'espai Schengen.