El Ministeri de Foment estudia licitar els trams per desdoblar la N-II entre Caldes de Malavella i Tordera en un sol bloc. D'aquesta manera, s'acabaria la tendència de licitar els projecte en petits subtrams. La data prevista per a aquesta licitació és entre el mes de setembre i i octubre.

El Congrés dels Diputats va aprovar ahir per unanimitat, i amb 345 vots a favor, una moció del diputat Jordi Xuclà (CiU) per accelerar els tràmits de desdoblament de la N-II a les comarques de Girona. La moció, conseqüència d'interpel·lació, demana reiniciar de forma immediata les obres de desdoblament de la N-II a la demarcació de Girona i licitar en el segon semestre de 2010 els trams de Caldes de Malavella-Sils, Sils-Maçanet de la Selva i Maçanet de la Selva-Tordera. No obstant això, segons ha pogut saber el Diari de Girona, aquesta parcel·lació de l'execució de les obres podria acabar-se. El Ministeri treballa per adjudicar els aproximàdament 20 quilòmetres del tram de la Selva en un únic bloc.

Xuclà va expressar la seva "satisfacció" per l'acord aconseguit amb el grup socialista en la mesura que "permetrà donar un impuls a aquestes obres que pateixen una gran demora i estan generant malestar en la societat". El parlamentari va manifestar que "aquesta iniciativa imposa un gir radical en el desdoblament de la N-II paralitzat des de desembre de l'any 2007" i que "aquest és l'inici d'un nou calendari i un ritme molt més decent de desdoblament de l'autovia de la demarcació amb menys quilòmetres d'autovia de tot l'Estat". No obstant això, per CiU les exigències no han acabat aquí. Afirmen que seran "exigents i especialment vigilants amb el compliment d'aquest compromís de tot l'arc parlamentari".

Per al PSC, Juli Fernández, va reconèixer que el desdoblament pateix "un retard important", i que és "una de les principals preocupacions en l'àmbit de les infraestructures, de tota la societat gironina i una prioritat, per al progrés social i econòmic, i per avançar en la millora de les infraestructures de mobilitat". Juli Fernàndez, però, va recordar amb les obres i actuacions es faran dins del marc dels acords de l'executiu central i la Generalitat de Catalunya, "com no podia ser d'altra manera".

El dip

En aquest sentit, ha recordat que dels 101,4 quilòmetres d'autovia de la N-II al seu pas per les comarques de Girona fins a ara només hi ha vuit kilometres en servei. Aquesta situació, ha afirmat, ha vingut generant una 'frustració notable' en la societat per motius de seguretat vial, un terç dels accidents mortals que es van registrar en les carreteres a Girona en 2009 es van produir 'en una N-II molt insegura i amb gran concentració de punts negres'. A més a més, també ha provocat 'frustració', ha afegit, en sectors econòmics que 'veuen llastrada la seva competitivitat' per aquest dèficit en les infraestructures.