El sindicat Ustec·STEs vincula els mals resultats de les avaluacions de l'alumnat de sisè i de quart de Primària a la implantació de la sisena hora en aquest nivell educatiu, motiu pel qual ha demanat que el curs vinent deixi d'aplicar-se. El rebuig a aquesta ampliació horària s'ha convertit en un dels cavalls de batalla del sindicat des que es va aprovar dins el Pacte Nacional per a l'Educació.

Després que ahir es fesssin públiques les conclusions de les proves del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu a sisè i pocs dies després de conèixer-se la valoració del Ministeri d'Educació a quart, Ustec·STEs torna a criticar la negativa d'aquest Consell a valorar els efectes de la sisena hora. En opinió del sindicat, la sisena hora té bona part de responsabilitat "en l'estancament o reculada dels recursos acadèmics" i creu que s'ha de retirar.

Els representants sindicals afirmen que "la sisena hora ha mostrat clarament la seva ineficàcia com a instrument de millora de resultats educatius"; tot remarcant que, en el conjunt de l'Estat, només es fa a Catalunya. Aquest és l'argument principal d'Ustec·STEs per justificar la mala classificació a l'avaluació estatal, on els escolars catalans són a la dotzena posició.

Pel que fa a l'avaluació de les competències bàsiques que s'han d'assolir en acabar la Primària, el sindicat relaciona amb la sisena hora retallades econòmiques que han afectat Educació, com "la disminució d'entre 2.000 i 3.000 docents"; per Ustec·STEs, això va fer reduir suports "essencials" que proposa cobrir amb els mestres que s'ocupen de la sisena hora. També denuncien que el 87% de les escoles han perdut mestres o s'han quedat igual, mentre que el 64% de les escoles han incrementat el seu nombre d'alumnes.