El nou tram de l'autopista C-32 que uneix Tordera i Palafolls va entrar en funcionament ahir a la mitjanit i suposarà un increment del peatge, tot i que els veïns tindran descomptes. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va visitar el nou traçat de la C-32, hores abans que entrés en servei, acompanyat dels alcaldes de Palafolls, Valentí Agustí, i de Tordera, Joan Carles Garcia, i del president d'Abertis i Acesa, Salvador Alemany.

L'execució dels treballs, que ha comportat una inversió total de 53,5 milions d'euros, ha permès perllongar l'autopista fins enllaçar amb la carretera de Blanes a Lloret (GI-600). Així, la nova infraestructura, que connectarà en el futur amb l'autovia A-2 que el Ministeri de Foment té projectada, permet millorar els accessos amb la Costa Brava sud.

Les obres, que van començar el desembre de 2008, han consistit en la construcció d'un nou tram d'autopista de 4,4 quilòmetres de longitud. Està format per dues calçades, una per sentit, que consten de dos carrils de circulació, vorals interiors d'1,5 metres, vorals exteriors i una mitjana de separació de 9 metres d'amplada -compatible, així, amb un futura ampliació.

Amb la posada en funcionament d'aquest tram d'autopista, hi haurà un augment del peatge. Els moviments amb origen o destí als municipis de Palafolls, Tordera i Malgrat de Mar, no experimentaran cap increment. A la resta dels usuaris se'ls aplicarà un increment i el peatge passarà dels actuals 0,71 euros als 0,96 euros. Els nous peatges s'aplicaran a partir de les dotze de la nit del 15 de juliol.

Enllaços

El tram que ara entra en servei compta amb dos enllaços, un a cada extrem. El primer correspon a la remodelació de la fins ara última sortida de la C-32, a Palafolls, (sortida 130), que enllaça amb la N-II. Aquesta adaptació ha comportat la construcció de dos nous ramals de sortida i ha inclòs la construcció d'un petit pont, de 30 metres de longitud i d'una rotonda a nivell de la N-II, per a permetre els moviments en sentit Barcelona i Girona. El segon, de nova creació, connecta l'autopista amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest cas l'enllaç consta d'una rotonda de grans dimensions a nivell sobre la GI-600 sobre la qual passa aixecat el tronc de l'autopista amb un doble viaducte, i els ramals de connexió corresponents.

Un cop inaugurat aquest tram, a partir d'ara està previst que a finals d'any comenci la prolongació d'aquesta autopista fins a Lloret de Mar. Tota l'obra s'emmarca en un conveni de col·laboració, signat el gener de 2010, entre el Govern de la Generalitat i Acesa.