L'Agència Catalana de Consum investigarà Endesa per si està fent servir argúcies legals per retallar les indemnitzacions que va prometre als abonats afectats per la nevada del passat 8 de març, que va deixar milers de gironins sense subministrament elèctric. Alguns abonats, segons va informar la Cadena Ser, ja han començat a denunciar la companyia elèctrica i l'Agència va afirmar que si confirma aquestes denúncies demanarà al Departament d'Economia que actuï contra Endesa.

D'aquesta manera, Consum estudiarà el procediment de l'elèctrica a l'hora de pagar aquestes compensacions. L'Agència vol comprovar si Endesa està oferint indemnitzacions econòmiques per sota del que va anunicar. Segons la Ser, l'organimse ja ha començat a rebre les primeres reclamacions. Es tracta d'instàncies d'abonats de les comarques de Girona que diuen que han rebut una trucada d'Endesa oferint-los una compensació pel tall elèctric a la baixa i que en cas d'acceptar-la els han obligat a fer un contracte oral gravat per telèfon perquè en quedi constància. El sotsdirector general de Disciplina de Mercat de l'Agència Catalana de Consum, Albert Melià, va declarar que aquestes reclamacions ara s'estan estudiant. En el cas que es certifiqui un incompliment del que va prometre Ednesa públicament, les denúncies es traslladaran a la Direcció General d'Energia perquè s'actuï. "Si les ofertes no coincideixen amb allò que finalment va anunciar que es comprometia a donar als clients afectats per l'apagada, evidentment pot ser un aspecte a controlar o comprovar. Si no ho està respectant haurem de parlar amb la companyia", va afirmar. Els que van estar un dia sense llum no podran reclamar diners, però Endesa ofereix 60 euros als que van estar dos dies sense subministrament, 120 per als que hi van estar tres i 190 per als que hi van estar quatre. El màxim són els 750 euros que podran rebre els que van estar onze dies a les fosques. Segons les dades de la Generalitat, els abonats afectats per l'apagada van ser 450.000.