El centre històric de Girona és un dels 116 símbols que integren el Catàleg d'Icones Turístiques de Catalunya. El conseller d'innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, acompanyat del director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, va presentar ahir el projecte de les 116 Icones Turístiques de Catalunya que recull i identifica més de mig miler dels símbols i manifestacions més significatives de la identitat visual catalana que poden ser útils per projectar Catalunya turísticament. Aquesta iniciativa es plasmarà en el Catàleg d'Icones de Catalunya, que es començarà a distribuir el proper mes de novembre.

El projecte Icones Turístiques de Catalunya recull i identifica els signes o manifestacions més significatives de la identitat visual de Catalunya des del punt de vista turístic. Hi ha icones tangibles (naturals o humanitzades), intangibles (vinculades a la tradició o contemporànies) i personatges (referents a personatges històrics, contemporanis o de ficció). Segons l'àmbit temàtic, el projecte classifica les icones en àmbits relacionats amb la cultura, arts i ciència; natura i territori; esports i esdeveniments. D'altra banda les Icones, per ser representatives del país, han estat concebudes a partir de la seva vinculació amb els productes i destinacions turístiques que singularitzen Catalunya com a destinació integral.

Altres icones gironines són la portalada del monestir de Ripoll en l'àmbit de la Història, el Bulli en el de Gastronomia, la Dansa de la Mort de Verges en el de la Cultura Popular, l'Esculapi d'Empúries en el d'Escultura o Dalí en el de Pintura, entre altres.