El Grup de Treball d'Infraestructures GTI-4, constituït per la Cambra de Comerç de Barcelona, el Cercle d'Economia, la patronal Foment del Treball i el RACC no veuen el final del projecte de reconversió de la N-II en autovia (A-2) a les comarques de Girona. Els darrers pressupostos i la manca de moviments en els projectes constructius fan tèmer que es pugui allargar de forma indefinidia.

L'informe semestral de seguiment del grau de compliment dels compromisos de les Administracions Públiques (AAPP) en matèria d'inversió en infraestructures a Catalunya apunta que el desdoblament de la carretera nacional és "fonamental per garantir la continuïtat del corredor del Mediterrani des de Tordera fins a la frontera amb França".

Els empresaris recorden, a través d'aquest document, que el tram entre Tordera i Maçanet de la Selva continua pendent de la licitació i adjudicació de les obres del projecte de traçat que va ser aprovat el maig de 2009: "Als pressupostos generals de l'Estat de 2010 hi ha una inversió pressupostària molt petita, amb la qual cosa la seva execució es podrà allargar més enllà del 2013". Mentre que respecte dels dos trams entre Caldes i Maçanet esperen que es licitin tal com ha anunciat el Ministeri de Foment.

Tram nord, "prioritari"

Respecte al traçat nord de la A-2, el Grup de Treball d'Infraestructures recorda que els trams Medinyà-Orriols i l'Orriols-frontera francesa es consideren "prioritaris" en el conveni de carreteres signat entre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) i el Ministeri de Foment per al període 2006-2012.

Sobre aquest primer tram del traçat nord de la futura autovia, recorden que l'obra es va adjudicar l'abril de 2009 amb un termini d'execució de 20 mesos i que "serà rescindit en el marc de les retallades anunciades pel ministeri sense que s'hagi fet cap nova previsió per al seu finançament en el futur"; mentre que la redacció del projecte constructiu d'Orriols fins a la frontera apunten que s'hauria d'haver finalitzat el 2009 però no hi ha constància que sigui així. "A més, no hi ha dotació pressupostària per a les obres d'aquest tram als pressupostos generals de l'Estat per al 2010". Pel que fa a l'Eix Transversal, els empresaris estimen que el desdoblament podria estar finalitzat entre 2o12 i 2013. "Un fet que suposaria un retard de més de tres anys respecte a la data inicialment prevista de finalització", afirmen.