05 de octubre de 2010
05.10.2010
Opinió

Turisme familiar i la riera

«El Pla Estratègic de Turisme ens ha costat a Lloret 87.000 euros»

05.10.2010 | 11:14
Turisme familiar i la riera

El Pla Estratègic de Turisme ens ha costat a Lloret 87.000 euros. L'ha elaborat una empresa externa a l'Ajuntament. No opinarem si aquest preu és car o barat, però si acordarem tots que són molts, molts diners. Aquest Pla Estratègic marca les línies mestres per a la millora de la qualitat dels serveis i de les infraestructures turístiques i estableix noves propostes per donar una nova imatge del municipi de cara als turistes i la seva relació amb els habitants. A ningú se li escapa que un dels punts negres de la nostra població és la Riera, i en aquest treball, encarregat per l'Ajuntament, tampoc els hi ha passat per alt. Després de nombroses entrevistes amb gent relacionada amb el sector del turisme de la nostra ciutat (triats pel govern municipal), de representants polítics i socials, als redactors del Pla els queda molt clar que la gran concentració d'oci nocturn a la Riera és negatiu. Després d'analitzar-ho, l'estudi proposa diferents sectors de la nostra població per descongestionar-la.

Fins aquí tot correcte, treure part de l'oci nocturn de la Riera i crear noves zones per a la seva ubicació, el GRILL ho veu amb bons ulls. Però hi ha quelcom que ja no veiem tan bé. Es tracta d'unes declaracions de l'alcalde, Xavier Crespo, fetes en ple mes d'agost passat, quan va afirmar que mitjançant un concurs d'idees que realitzaria durant el 2011 realitzaria unes obres de remodelació de la Riera el 2012 i la convertiria en un lloc de Turisme Familiar. Creiem fermament que són unes declaracions fora de lloc, que ratllen la demagògia, i que són fruit d'una irresponsabilitat total i absoluta, impròpies d'un alcalde que vol liderar la reconversió turística d'un municipi com Lloret. No crec que hi hagi cap lloretenc que desconegui què hi passa a la Riera i quina és la seva problemàtica: estem parlant d'un espai que registra grans concentracions de locals de nit que provoquen molta afluència de públic, invasió dels espais de la via publica amb tanques davant d'aquests locals, molts "venedors" de tota mena de productes, les propagandes de les discoteques, etc., que fan de la zona un autèntica i constant zona de difícil convivència entre veïns i visitants.

Tots volem, voldríem, més Turisme Familiar. En això estem d'acord. I més ara que també, gràcies a l'esforç i a les inversions de més de 100 locals de la nostra població, gaudim del segell de Destinació de Turisme Familiar. Però la nit de la Riera no s'arregla només amb plans estratègics, ni amb concursos d'idees, ni molt menys amb notícies buides de continguts. I això, en Crespo ho sap.

Amb la Riera cal que anem a pams. Primer de tot cal buscar el consens. Però sense dubte, el primer pas és començar a "netejar-la". Primer de venedors (alguna vegada n'he comptat més de 100), de propagandes, de locals molestos i insidiosos, i deixar de fer volar coloms amb notícies que només serveixen per omplir l'ego mediàtic del senyor alcalde en plena sequera informativa dels mitjans de comunicació a l'agost. L'alcalde Crespo que ha estat capaç de treure les mostres comercials penjant a les façanes deixant d'ingressar més de 75.000 euros a l'any, si vol també ser capaç d'endreçar la Riera i evitar la mala imatge que això comporta pel municipi i els problemes que tan sovint ens dóna, ha d'assumir primer el consens de totes les forces polítiques i del sector implicat (empresaris i veïns). I segon ha d'oblidar-se de protagonismes personalistes i apostar per una política més seriosa i no tan mediàtica. Només així es podrà permetre el titular creïble que la Riera ha canviat i que Lloret es decanta seriosament pel turisme familiar i de qualitat que el municipi i la seva gent es mereix.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook